نظارت ۳۱ تیم بر کشتار بهداشتی دام در خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از نظارت ۱۴ تیم ثابت و ۱۷ تیم سیار بر ذبح بهداشتی و شرعی قربانی‌ها در ایام عزاداری محرم خبر داد.

اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: امسال مانند سال‌های گذشته طرح نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی قربانی‌ها در ایام عزاداری محرم توسط دامپزشکی استان به اجرا در آمد.

او افزود: به منظور اجرای هر چه بهتر این طرح نظارتی ۳۱ تیم متشکل از ۱۴ دکتر دامپزشک، ۲۴ بازرس بهداشتی گوشت و ۶ روحانی ناظر ذبح شرعی در قالب گروه‌های ثابت و سیار ساماندهی شده اند تا بر ذبح شرعی دام در ایام تاسوعا و عاشورا نظارت کنند.

اصغرزاده بیان کرد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی کارشناسان دامپزشکی استان بر کشتار ۹۱۹ راس دام سبک و سنگین و ۱۵ نفر شتر نظارت داشتند که نسبت به محرم پارسال که تعداد ۴ هزار و ۱۹۷ راس دام سبک و سنگین و ۵۳ نفر شتر کشتار شده بود کاهش چشمگیری داشته است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی علت این کاهش کشتار را ابلاغیه ستاد ملی کرونا و منع پذیرایی عزاداران در هیئت‌ها عنوان کرد.

او تامین گوشت سالم و حلال را از اهداف طرح‌های نظارتی دانست و افزود: کشتارگاه‌های استان در روز تاسوعا و عاشورا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و ستاد ملی و استانی کرونا باز بود و کارشناسان دامپزشکی و ناظرین شرعی بر نحوه کشتار و بازرسی لاشه‌ها نظارت دقیق داشتند.

اصغرزاده از امامان جمعه و فرمانداران و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی که نهایت همکاری را با مجموعه دامپزشکی در این ایام داشتند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار