۱۰ تا ۱۵ درصد بیماران بهبود یافته از کووید ۱۹ شرایط اهدا پلاسما را ندارند

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان گفت:۱۰ تا ۱۵ درصد بیماران بهبود یافته از کووید۱۹ شرایط اهدا پلاسما را ندارند

فاطمه یادگاری مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد بیماران بهبود یافته از کووید ۱۹ شرایط اهدا پلاسما را ندارند،گفت: اهدا پلاسما بستگی به وزن بدن، سالم بودن شخص اهدا کننده، عدم استفاده از دارو و نداشتن رگ ضخیم است.

او در ادامه تاکید کرد: اهدا پلاسما روش ایمنی است و عوارضی برای اهدا کنندگان ندارد.

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان افزود: فقط ۵ درصد اهدا کنندگان پلاسما بخاطر غش و ضعف و از دست دادن مایعات بدن و استرس دچار سرگیجه و افت فشار خون می‌شوند.

یادگاری با اشاره به اینکه اهدا پلاسما از اردیبهشت ماه در استان همدان شروع شده است گفت:از ۲۰ اردیبهشت تا ۱۱ شهریور ۱۹۸ نفر اهدا پلاسما کردند.

او یادآور شد: ۱۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ دریافت کننده پلاسما در استان همدان بودند.

مسئول جذب اداره کل انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه اهدا کنندگان پلاسما در یک ماه می‌توانند ۲ بار اهدا پلاسما داشته باشند گفت:تا کنون ۷ نفر از اهدا کنندگان ۲ بار پلاسما اهدا کردند.

یادگاری با بیان به اینکه بیماران بهبود یافته از بیماری کووید۱۹ بعد از یک ماه با مراجعه به سازمان انتقال خون استان همدان و انجام آزمایشات می‌توانند پلاسما خود را اهدا کنند گفت:آزمایشات افراد واجد شرایط یک ساعت است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.