روسیه، آمریکا را عضو خودخوانده برجام خواند

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با لحنی طعنه‌آمیز اعلام کرد نشست کمیسیون برجام با حضور اعضای واقعی و نه عضو خودخوانده آن، آمریکا، تا ساعاتی دیگر در وین آغاز می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی آمریکا را عضو خود خوانده برجام توصیف کرد.

میخائیل اولیانوف با یادآوری برگزاری نشست کمیسیون برجام در حساب توییتری خود نوشت: نشست کمیسیون مشترک برجام با مشارکت همه اعضای واقعی (و نه خود خوانده) توافق هسته‌ای ساعاتی دیگر در وین آغاز می‌شود. رایزنی‌ها در چارچوب‌های مختلف در حال جریان است.

ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام، برعهده هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود و معاونان وزاری خارجه ۶ کشور عضو توافق هسته‌ای ایران در این نشست با هم گفتگو خواهند کرد.

نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشتر با توجه به تلاش‌های آمریکا برای نابودی برجام برگزاری این نشست را به موقع خواند.

در ۲۰ اوت، آمریکا با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت خواستار آغاز روند بازگشت خودکار [تحریم‌ها] شد که به طرف‌های برجام اجازه می‌دهد خواستار باز اعمال تحریم‌های چندجانبه‌ای علیه ایران شوند که ذیل مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ علیه ایران رفع شده است. فرانسه، آلمان و انگلیس یادآور شدند که آمریکا بعد از خروج خود از توافق هسته‌ای در تاریخ ۸ مه ۲۰۱۸، به مشارکت خود در برجام خاتمه داده است.

آمریکا پس از ناکامی در تصویب تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، با استناد به برجام (علیرغم خروج از آن) تاکید کرد مکانیسم ماشه را فعال خواهد کرد و به این ترتیب تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را باز می‌گرداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۴:۳۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
در این نشست دوست و دشمن امضاء کننده این قرارداد معلوم خواهد شد............
آخرین اخبار