در ادامه خشم آمریکایی‌ها از بی‌عدالتی؛

مردم لس‌آنجلس هم پرچم آمریکا را به آتش کشیدند

در ادامه اعتراضات خیابانی به نژادپرستی و بی‌عدالتی در آمریکا، گروهی از مردم لس‌آنجلس به ایستگاه‌های پلیس حمله کردند و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، خشونت‌ها و تظاهرات‌های ضدنژادپرستی اخیرا در شهر‌های مختلف آمریکا جان تازه‌ای گرفته و به اعتراضاتی که پس از مرگ جورج فلوید در این کشور به راه افتاد، دامن زده است.

فاکس نیوز به نقل از پلیس لس آنجلس گزارش داد دو روز پیش یک گروه تقریبا ۵۰ نفره به ایستگاه پلیس این شهر حمله ور شده و با پاشیدن رنگ به دیوار‌های ساختمان این ایستگاه اعتراض خود را اعلام کردند. این افراد پرچم آمریکا را نیز به آتش کشیدند.

روز گذشته نیز یک گروه سیاه پوش و ماسک زده در محله «ون نویز» لس آنجلس جمع شدند و با بستن ایستگاه پلیس شعار‌های ضد پلیس سردادند و پس از آن پرچم آمریکا را از روی یکی از میله‌های مقابل ایستگاه باز کردند و به آتش کشیدند. آن‌ها همچنین به یک خودروی پلیس که حامل چندین نفر بود حمله‌ور شدند و آن را از محل فراری دادند.

بنابر اعلام اداره پلیس لس آنجلس، روی دیوار‌ها شعار‌هایی علیه دولت و نیرو‌های امنیتی نوشته شده است. با این حال گزارش دقیقی از میزان خسارت‌های وارد شده به ایستگاه‌های پلیس در این شهر منتشر نشده است.

پلیس لس آنجلس در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرده، نوشته است «ما خرابکاری در مراکز پلیس را تحمل نخواهیم کرد. هر مورد از خشونت سبب به خطر افتادن سلامت جامعه می‌شود.»

اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا که با مرگ جورج فلوید سیاه پوست به راه افتاده بود پس از آن شدت گرفت که ویدئویی از شلیک پلیس به یک جوان سیاه پوست دیگر در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. ویدئویی که از صحنه وقوع این ماجرا منتشر شد، نشان می‌دهد جیکوب بلیک غیرمسلح است و در میان ماموران که گویا برای بازداشت او تلاش می‌کنند، می‌رود تا در پشت فرمان خودرو بنشیند، اما از سوی یکی از نیرو‌های پلیس مورد حمله قرار می‌گیرد.

به گفته رسانه‌های آمریکایی، هفت بار از پشت به سمت جیکوب بلیک شلیک می‌شود و این مرد سیاه‌پوست در وضعی وخیم به بیمارستان میلواکی منتقل می‌شود. جیکوب بلیک بر اثر این تیراندازی فلج شده و به گفته خانواده و نزدیکانش معلوم نیست تا آخر عمر بتواند راه برود یا خیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۵:۰۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
فاکس نیوز چقدر زیبا توصیف کرده وضعیت کنونی ایالات آشوب زده آمریکا را درست همان کارهائی که سالیان دراز تمام شبکه های آمریکائی و مخصوصاً هالیوودی برای براندازی کشورها بکار می بردند الآن قلب ایالات آمریکا با همان شیوه ها در آتش و دود است بعبارتی: زورمندی مکن بر اهل زمین تا دعائی به آسمان نرود........یا اینکه:
بهرام که گرفتی گور همه عمر ندیدی که چگونه گور بهرام گرفت؟..............و این همان ناله های مادران فلسطینی و لبنانی و سوری و عراقی و افغانستانی و یمنی و....و....و در جواب خداوندی به کودک کشی هاست که برهبری آمریکا در اقصی نقاط جهان بیگناه خونشان بر زمین ریخته شده است.................
آخرین اخبار