ترامپ: جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» یک سازمان مارکسیستی است

رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» یک سازمان مارکسیستی است که به زیان سیاهپوستان عمل می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، رئیس جمهور آمریکا جنبش موسوم به «جان سیاهان اهمیت دارد»، پیشرو در اعتراضات ضد نژادپرستی اخیر در این کشور را محکوم کرد.

دونالد ترامپ در بخشی از مصاحبه خود با فاکس نیوز جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» را که سعی در مبارزه با بی عدالتی و خشونت نژادی پلیس دارد، به زیان سیاهپوستان دانست. رئیس جمهور آمریکا که از ابتدای اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا یکبار از برقراری عدالت برای سیاهپوستان حمایت نکرده گفت: جنبش جان سیاهان اهمیت دارد یک سازمان مارکسیستی است. اولین باری که این اسم به گوشم خورد آن را وحشتناک دانستم. این جنبش بسیار تبعیض آمیز است و برای سیاهپوستان بسیار بد است. این جنبش به زیان همه است.

ترامپ در ادامه شرکت‌های کمک کننده به جنبش جان سیاهان اهمیت دارد را ضعیف خواند و افزود آن‌ها ساده‌ترین مسیر را می‌پیمایند. البته این راه بسیار خطرناک هم هست.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر نیز نماد جنبش حامی سیاهپوستان را که در خیابانی از منهتن رنگ آمیزی شده بود، را نمادی از نفرت توصیف کرده بود. گفته‌های رئیس جمهور آمریکا بر ضد جنبش حامی سیاهپوستان همزمان با تشدید اعتراضات ضد نژادپرستی در کنوشا و پورتلند بیان شد.

در پی شلیک پلیس آمریکا به یک شهروند سیاه‌پوست در کنوشای ایالت ویسکانسین، این شهر همچنان صحنه اعتراض علیه نژادپرستی است. در ویدئویی که هفته پیش از صحنه وقوع جرم منتشر شد، در حالی که جیکوب بلیک غیرمسلح است و در میان ماموران که گویا برای بازداشت او تلاش می‌کنند، می‌رود تا در پشت فرمان خودرو بنشیند، از سوی یکی از نیرو‌های پلیس مورد حمله قرار می‌گیرد.

به گفته رسانه‌های آمریکایی، هفت بار از پشت به سمت جیکوب بلیک شلیک می‌شود و این مرد سیاه‌پوست در وضعی وخیم به بیمارستان میلواکی منتقل می‌شود. جیکوب بلیک بر اثر این تیراندازی از نزدیک فلج شده و به گفته خانواده و نزدیکانش معلوم نیست تا آخر عمر بتواند راه برود. رئیس جمهور آمریکا قرار است در همین راستا روز سه‌شنبه به کنوشا در ایالت ویسکانسین برود.

تنش‌های نژادی به ویژه از زمان مرگ جورج فلوید به یکی از چالش‌های جدی حکومت آمریکا بدل شده است. ترامپ که در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، به‌دلیل این «بحران» به شدت مورد انتقاد است. ترامپ سعی می‌کند با شعار اعمال نظم و قانون، آرای بخش‌های محافظه‌کار جامعه را کسب کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
reza
۰۹:۲۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
ترامپ ای احمق درجه یک مارکسیست هم اکنون در تابوت زباله دان تاریخ در حال پوسیده شدن است همینطور نظام سرمایه داری رو به افول و نابودی است...............
آخرین اخبار