معترضان اوکلند شعار مرگ بر آمریکا سر دادند+ فیلم

آمریکایی‌های معترض به نژادپرستی در اوکلند با حضور در خیابان‌های این شهر شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با جان گرفتن دوباره اعتراضات ضد نژادپرستی در شهر‌های مختلف آمریکا، شعار «مرگ بر آمریکا» از سوی برخی معترضان ضد نژادپرستی در خیابان‌های این کشور طنین انداز شد.

حامیان جنبش «آنتیفا» با به راه اندازی تظاهرات در خیابان‌های اوکلند در ایالت کالیفرنیا شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

پیش از این هم پلیس شهر پورتلند اعلام کرد در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی یک نفر هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. پلیس به نام این فرد اشاره‌ای نکرد. گفته می‌شود این فرد در جریان رویارویی حامیان ترامپ با معترضان بی‌عدالتی کشته شده است.

اخیرا در پی شلیک پلیس آمریکا به یک شهروند سیاه‌پوست در کنوشای ایالت ویسکانسین در مقابل چشم فرزندان او، موجی اعتراضات ضد نژادپرستی در این شهر و نیز در پورتلند دوباره تشدید شده است. اقدام پلیس علیه این مرد سیاهپوست خشم مردم این شهر را برانگیخت و آن‌ها را به خیابان‌ها کشاند. همزمان رئیس جمهور آمریکا بر تصمیم خود در خصوص اعزام نیرو‌های گارد ملی به شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین برای فرونشاندن شورش‌های خشونت آمیز تاکید کرد.

ترامپ قرار است امروز سه شنبه برای بازدید به کنوشا برود، اما فرماندار ویسکانسین از این سفر در میان شورش‌های مردمی ابراز نگرانی کرد و از ترامپ خواست تا در برنامه‌های خود تجدید نظر کند.

موج گسترده اعتراضات ضد نژادپرستی از زمان قتل فجیع جوج فلوید به دست پلیس مینیاپولیس در شهر‌های مختلف آمریکا به راه افتاده و هر روز بیشتر زبانه می‌کشد. سیاهپوستان خواهان برابری و توقف بی عدالتی نهادینه شده در نظام آمریکا هستند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار