پایدار: از حضور استقلال و پرسپولیس در کاراته استقبال می‌کنیم/ لازم باشد پیش از آغاز مسابقات بازیکنان تست کرونا می‌دهند

رییس سازمان لیگ کاراته درباره شرایط برگزاری لیگ و سوپر لیگ کاراته در فصل جدید توضیحاتی را مطرح کرد.

 

ابوالقاسم پایدار رئیس سازمان لیگ کاراته در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره ورود باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در ورزش کاراته بیان کرد:  تیم‌های استقلال و پرسپولیس میان مردم محبوب و پرهوادار هستند. تصور می‌کنم تمامی فدراسیون‌ها از حضور حامیان مالی در بحث ورزش قهرمانی و حرفه‌ای استقبال می‌کنند و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم و علاوه بر اینکه از حضور استقلال و پرسپولیس در کاراته استقبال می‌کنیم، علاقه مندیم تا سایر حامیان مالی را هم به ورزش کاراته جذب کنیم.

وی افزود: سال‌های حساسی را از نظر ورزشی پیش رو داریم و مسابقات المپیک و بازی‌های آسیایی انتظار ما را می‌کشند و قطعا حامیان مالی می‌توانند خلاء‌هایی که به واسطه ویروس کرونا به وجود آمده است را پر کنند.  

پایدار درباره دریافت مجوز‌ها برای برگزاری لیگ بیان کرد: در بخش کاتا از آنجایی که ورزشکاران این گروه به اجرای فرم می‌پردازند، مجوز‌ها از ماه‌های پیش صادر شده است، اما در بخش کومیته که زد و خوردی محسوب می‌شود خبری از دریافت مجوز‌ها نیست که فدراسیون کاراته همچنان پیگیر است.

سلامت بازیکنان در اولویت فدراسیون کاراته است

رییس سازمان لیگ کاراته در مورد برگزاری مراسم اختتامیه سوپر لیگ و لیگ بیان کرد: فدراسیون کاراته نگاه ویژه‌ای به سلامتی بازیکنان، کادر اجرایی و عوامل خود دارد. ما می‌دانیم که تیم‌های قهرمان هم علاقه مند هستند  لوح و کاپ قهرمانی شان را دریافت کنند، اما اولویت اول ما سلامتی افراد است.

با بهتر شدن شرایط، می‌توان مراسم اختتامیه سوپر لیگ را برگزار کرد

وی ادامه داد: ورزش‌های دیگری که مراسم سوپر لیگ را برگزار کرده اند یک یا ۲ لیگ داشته اند، اما کاراته گسترده‌تر است و باید مراسم ۵ لیگ را به صورت تفکیک شده در بازه‌های زمانی برگزار کنیم که به طور حتم کیفیت لازم را پایین می‌آورد. با بهتر شدن شرایط منطقی‌تر است که این مراسم برگزار شود. اگر تعداد مبتلایان کرونا رو به افول باشد می‌توان ظرف یک یا ۲ ماه آینده مراسم اختتامیه را برگزار کرد.

لازم باشد پیش از آغاز مسابقات بازیکنان تست کرونا می‌دهند

وی گفت: کاراته، جودو و تکواندو جزو رشته‌های پر خطر هستند و مطمئنا انجام تست PCR کرونا هزینه زیادی خواهد داشت. اما بحث سلامت بسیار مهم است و اگر اتفاقی برای ورزشکاری در سالن مسابقه بیفتد، قطعا ما مسئول و پاسخگو خواهیم بود. برگزاری مسابقات نیاز به زمان مناسبی دارد و اگر لازم باشد تست‌های کرونا پیش از آغاز بازی‌ها را انجام خواهیم داد و البته همگی منوط به دریافت مجوز‌های لازم از ستاد مبارزه با کرونا خواهد بود.

پایدار: ما از حضور استقلال و پرسپولیس در کاراته استقبال می‌کنیم/ لازم باشد پیش از آغاز مسابقات بازیکنان تست کرونا می‌دهندپ‍ایدار در مورد برگزاری فصل جدید لیگ و سوپر لیگ در فصل جدید اظهار کرد: تقویمی برای برگزاری مسابقات در فصل جدید تدوین کردیم که بنابر تاریخ‌های این تقویم در نظر داشتیم در آبان ماه فصل جدید را برگزار کنیم. اگر شرایط مهیا باشد به زودی زمان بندی بازی‌ها را اعلام می‌کنیم و در آبان ماه می‌توانیم بازی‌ها را آغاز کنیم. همه این اتفاقات منوط به بهتر شدن شرایط ناشی از ویروس کرونا و دریافت مجوز‌های لازم از ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا است.


بيشتر بخوانيد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار