محمدی: تبعیض میان رشته‌های مدال آور و فوتبال زیاد است/ امیدوارم اردو‌های تیم‌های ملی کشتی زودتر آغاز شود

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: تبعیض میان رشته‌های مدال آور و فوتبال زیاد است و امیدوارم مسئولان این مشکل را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، غلام رضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی در خصوص صدور مجوز برگزاری تمرینات تیم‌های ملی کشتی کشورمان اظهار داشت: در یکی، ۲ روز گذشته صحبت‌هایی مبنی بر صدور مجوز برگزاری اردو‌های تیم ملی صادر شد و این خبر خیلی خوبی است. وقتی المپیک به تعویق افتاد من گفتم فرصت خوبی که ایجاد شده به نفع ما است، اما تعویق المپیک در صورتی به نفع ما می‌شود که بتوانیم از فرصت به دست آمده به خوبی استفاده کنیم. اکنون چند ماه است که بازیکنان تیم ملی از تمرینات دور هستند و بیشتر رقیبان ما مانند گرجستان، ترکیه، روسیه، آمریکا و ژاپن اردو‌های خود را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آغاز کردند.

کار ما برای کسب ۳ سهمیه آزاد و فرنگی تمام نشده است

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در ادامه گفت: اگر دیر بجنبیم، مطمئن باشید که تعویق یک ساله المپیک برای ما به یک تهدید تبدیل می‌شود و در المپیک کار ما خیلی سخت‌تر خواهد شد. امیدوارم با صدور مجوز، هر چه زودتر اردو‌های تیم ملی آغاز شود. جا دارد از علیرضا دبیر که برای گرفتن مجوز آغاز تمرینات تلاش زیادی کرد تشکر کنم. ان شاالله تا چند روز آینده تمرینات هر ۲ رشته آزاد و فرنگی برگزار خواهد شد. کار خیلی سختی در پیش داریم. هنوز کار ما برای کسب ۳ سهمیه آزاد و فرنگی تمام نشده است. نگاه ما و فدراسیون کشتی به موفقیت در المپیک توکیو است.

تبعیض میان رشته‌های مدال آور و یک رشته خاص زیاد است

محمدی در پاسخ به این سوال که اگر فدراسیون کشتی بودجه ۱۷۰ میلیاردی (معادل با میزان محکومیت فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس) در اختیار داشت، چه دستاورد‌هایی برای کشتی ایران به ارمغان می‌آورد گفت: نمی‌خواستم درباره این موضوع صحبت کنم، اما واقعا متاسفم. تمام بودجه فدراسیون کشتی و دیگر رشته‌های مدال آور مانند کاراته، تکواندو، دو و میدانی و ووشو این اندازه نیست. چه توجهی به رشته‌های دیگر می‌شود؟ باید این مشکل را یک بار برای همیشه حل کنیم. از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و دستگاه‌های بالاتر خواهش می‌کنم که به این موضوع ورود کنند، زیرا همه نگران هستند و تبعیض میان رشته‌های مدال آور و یک رشته خاص، که نمی‌خواهم اسم آن را بیاورم خیلی زیاد است.

باید به رشته‌های مدال آور در المپیک، به ویژه کشتی توجه بیشتری شود

او افزود: باید به فوتبال رسیدگی شود. بیشتر دوستان نزدیک و صمیمی من فوتبالی هستند و در فدراسیون فوتبال فعالیت دارند، اما فکر می‌کنم تبعیض‌های زیادی وجود دارد و باید به رشته‌های مدال آور در المپیک، به ویژه کشتی توجه بیشتری شود. امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

نظر من و بنا درباره برگزاری مسابقات جهانی متفاوت است

محمدی درباره برنامه هایش برای مسابقات جهانی اظهار داشت: من معتقدم مسابقات جهانی برگزار می‌شود، اما بنا می‌گوید برگزار نمی‌شود. نظر ما متفاوت است. من می‌گویم حتی اگر برگزار نشود، ما باید کارمان را انجام دهیم. اگر مسابقات جهانی برگزار شد تکلیف چیست؟ در صورتی که ما بی برنامه باشیم از رقبا عقب می‌مانیم. اگر مسابقات برگزار شود هم چیزی را از دست نمی‌دهیم.

ابتدا اردو‌های تیم ملی برگزار می‌شود و پس از آن می‌توانیم لیگ را آغاز کنیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: ما شرایط خاصی داریم. این که بازیکنان پس از ۷، ۸ ماه دوری از تشک بروند مسابقه بدهند کار سخت تری است یا این که ابتدا در اردو‌ها شرکت کنند و سپس در لیگ بازی کنند؟ لیگ به شرطی باید برگزار شود که بازیکنان بتوانند به صورت گروهی تمرین کنند و اردو داشته باشند. این امکان هنوز فراهم نشده است. من فکر می‌کنم ابتدا اردو‌های تیم ملی آغاز می‌شود و پس از ۲ مرحله اردو می‌توانیم لیگ را آغاز کنیم.


بیشتر بخوانید:


امیدوارم هر تیمی بهتر بازی کرد برنده دربی شود

محمدی درباره علاقه اش به فوتبال و دربی امروز پایتخت میان استقلال و پرسپولیس گفت: به شدت فوتبالی هستم و نتایج را پیگیری می‌کنم. همان طور که گفتم دوستان فوتبالی زیادی دارم. علی دایی، احمد رضا عابدزاده و علی کریمی از بازیکنان بزرگ فوتبال ما به شمار می‌روند. امروز امیدوارم بازی خوبی را شاهد باشیم. مشخص نیست چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد و نمی‌خواهم در این باره اظهار نظر کنم. خودم طرفدار تیم خیبر خرم آباد بوده و در دربی‌ها سرخابی هستم. امیدوارم هر تیمی بهتر بازی کرد برنده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار