ایندیپندنت گزارش داد؛

عملکرد ترامپ در کنوانسیون یادآور صدام بود

روزنامه ایندیپندنت در مقاله‌ای عملکرد رئیس جمهور آمریکا در کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه را با همتای معدوم عراقیش مقایسه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  وبگاه خبری ایندیپندنت در گزارشی عملکرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه را با کنفرانس‌های «صدام حسین» همتای پیشین و منفورِ او در عراق مقایسه کرد.

در متن این مقاله آمده است گفتمان‌های سیاسی در روز‌های گذشته در «کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه» لحنی سمی از سوی ناسیونالیست‌های آمریکایی را به معرض نمایش گذاشت که نتیجه‌ای جز دامن زدن به خشونت‌ها و خرافه‌های برتری به همراه نخواهد داشت.

به عقیده این خبرگزاری تجلیلی که شرکت کنندگان در این گردهمایی از یک رهبر نشان دادند، یادآور کنفرانس‌های «حزب بعث در عراق» بود که آن‌ها به تجلیل از صدام پرداخته و او را «رهبری نجات‌بخش» قلمداد می‌کردند. در این کنوانسیون تمامی سخنان مدح و تمجید بود. سخنرانان در این امر به رقابت با یکدیگر پرداخته و شکست سخت را پیروزی‌های بزرگ دانستند. نکته مهم آن است که مدیریت کرونایی ترامپ که تاکنون ۱۸۰ هزار شهروند آمریکا را به کشتن داده در این محفل نادیده گرفته شد.

سپس این روزنامه نوشت مانند این کار را صدام ۳۰ سال قبل انجام داد، درست زمانی که حامیانش در کویت از «مادر نبردها» سخن به میان آوردند و او آن را «یک پیروزی بزرگ برای عراق» دانست. اکنون ترامپ با مشکلاتی مشابه آنچه صدام در آن زمان با آن مواجه بود، دست و پنجه نرم می‌کند و البته رئیس جمهور کنونی آمریکا روشی همانند صدام را اتخاذ کرده تا به حل این مشکلات بپردازد.

در اینجا سوالی که از سوی این وبگاه مطرح شده آن است که چگونه مردم می‌توانند شکست سخت را پیروزی بزرگ تصور کنند؟ روش استبدادگران، یکسان است، به عبارتی تمامی رهبرانِ مستبد تکذیب می‌کنند. به گرو‌های خارجی و دشمنان داخلی اتهام می‌زنند و مسئولیت تمامی بدی‌ها را به عهده آنان می‌دانند.

برای مثال، زمانی که ترامپ در مورد ویروس کرونا صحبت کرد، گفت: «زمانی که این ویروس چینی در کشور ما شیوع پیدا کرد، ما بیشترین لشکرکشی آمریکایی را از زمان جنگ جهانی دوم برای آن آماده کردیم.»

به نوشته ایندیپندنت مستبدان در هر دوره همواره جوانب خوبی و مهربانی را با آزاد کردن زندانیان نشان می‌دادند و اکنون ترامپ نیز به این سنت پایبند است. دلیل این گفته نیز دستوری است که ترامپ در یک برنامه زنده تلویزیونی برای آزادی یک دزد که محکوم به حمله به بانکی بود را صادر کرده است.

البته گفتنی است ترامپ که همواره به سیاست‌های ضدمهاجرپذیری معروف بوده است به تازگی در محفل جمهوری‌خواهان در مراسم واگذاری تابعیت به افراد خارجی حضور پیدا کرد.

در انتها، برای نمونه از جملات غیرواقعی که در کنوانسیون جمهوری‌خواهان تکرار می‌شد این روزنامه «ترامپ عظمت را به آمریکا بازگردانده است» را نوشته و گفته است این در حالی مطرح شده که او در کاهش نفوذ آمریکا در گستره جهانی نقشی بارز داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار