ترامپ رسما نامزدی جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری را پذیرفت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اختتامیه کنوانسیون حزب ملی جمهوری خواه، رسما نامزدی این حزب را برای انتخابات ریاست جمهوری پذیرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اختتامیه کنوانسیون حزب ملی جمهوری خواه، رسما نامزدی این حزب را برای دومین بار  پذیرفت.

ترامپ در گردهمایی ملی جمهوری خواهان در یک سخنرانی در کاخ سفید مدعی شد: وقتی من روی کار آمدم خاورمیانه در آشوب بود. داعش در حال یکه تازی بود و ایران داشت قدرت می‌گرفت و هیچ پایانی برای جنگ افغانستان متصور نبود.

او همچنین با تکرار ادعا‌های بی اساس خود درباره به شهادت رساندن سردار سلیمانی گفت: ما توانستیم دولت خلافت به سرکردگی ابوبکر بغدادی را از بین برده و قاسم سلیمانی را کشتیم.

او در ادامه اظهارات بی اساس خود گفت: بایدن با قتل سلیمانی مخالفت کرد و به مسأله صعود چین به عنوان امری مثبت نگریست.

او گفت: ما مفتخریم که پیشرفتی فوق العاده را با همدیگر در طول چهار سال گذشته بدست آوردیم. با افتخار من نامزدی حزب جمهوری خواه را برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قبول می‌کنم.

رئیس جمهور کنونی آمریکا همچنین گفت: در دوره آتی، اقتصادی جدید را پایه ریزی کرده و سطح رفاه را برای آمریکایی‌ها بالا خواهیم برد. در دوره آتی ما به دفاع از آمریکا ادامه داده و با تمامی تهدید‌ها مقابله خواهیم کرد.

او در ادامه افزود: ملت ما موفق شد اهداف را محقق کند؛ اما همچنان با خطراتی روبروست و این، مهمترین انتخابات در تاریخ ما به حساب می‌آید.

دونالد ترامپ گفت: این انتخابات مشخص خواهد کرد آیا ما از رؤیای آمریکایی‌ها حمایت خواهیم کرد و یا دستور‌های سوسیالیستی را بکار خواهیم بست. افرادی هستند که به آمریکا به مانند ملتی آزاد نگاه نمی‌کنند؛ به خصوص آنکه به ما به عنوان ملتی شرور می‌نگرند.

ترامپ همچنین گفت: جو بایدن اقدام به بستن پیمان‌های خارجی کرد و آمریکایی‌ها را برای نبرد در جنگ‌هایی بی پایان فرستاد.

او در ادامه تصریح کرد: برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته، شرکای ما در ناتو با پرداخت ۱۳۰ میلیارد دلار به ناتو موافقت کردند. من به پیمان اقلیمی (پاریس) پایان دادم و استقلال منابع انرژی آمریکا را تأمین کردم. ما ظرف سه سال قوی‌ترین اقتصاد را در تاریخ جهان ایجاد کردیم.

دونالد ترامپ همچنین با اشاره به جنگ تجاری چین گفت: از من می‌خواهند که با چین برخورد نکنم؛ اما من سخت‌ترین تصمیم‌ها را در تاریخ کشورمان در خصوص چین گرفتم.

دونالد ترامپ در ادامه تصریح کرد: من مخالف سیاست مهاجرت هستم و مرز‌های ما امروز بیش از هر زمان دیگری ایمن است. ما اقدام به ساخت ۳۰۰ مایل دیوار کردیم که وعده ساخت آن را در مرز‌ها با مکزیک داده بودم. تا پایان دوره من، ما ۳۰۰ قاضی جدید، از جمله دو تن در دادگاه عالی را تعیین کردیم. من بیش از هر رئیس جمهور دیگری در تاریخ کشور، به آمریکایی‌های آفریقایی تبار خدمت کردم. هنگامی که من متوجه شدم آژانس فدرال در تنسی صد‌ها کارگر را اخراج کرده، جلوی آن‌ها ایستادم و مجبورشان کردم که آن‌ها را به سر کارشان بازگردانند.

دونالد ترامپ همچنین با اشاره به خروج از توافق هسته‌ای ایران گفت: من از توافق هسته‌ای با ایران خارج شدم و به وعده ام در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت به قدس عمل کردم. ما حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناختیم و این ماه، نخستین توافق صلح (توافق امارات و رژیم صهیونیستی) در ۲۵ سال گذشته را در خاورمیانه محقق کردیم.

ترامپ در ادامه گفت: چین از بایدن حمایت می‌کند تا رئیس جمهور آمریکا شود.

او در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به همه گیری کرونا و مرگ و میر بالای آمریکایی‌ها بر اثر این ویروس، با چینی خواندن دوباره کرونا گفت: بسیاری از آمریکایی‌ها از جمله خود من، عزیزانشان را به سبب ویروس چینی کرونا از دست دادند. ما دستگاه‌های تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) را برای هر فردی که نیازمند بود فراهم کرده و به خانه‌های سالمندان کمک کرده و بیمارستان‌های میدانی برای مقابله با کرونا به وجود آوردیم.

او در ادامه افزود: ارقام ابتلا به کرونا به میزان ۸۰ درصد از ماه آوریل کاهش داشته و مرگ و میر در اروپا سه برابر مرگ و میر‌های ماست.

دونالد ترامپ همچنین گفت: در طول سه ماه گذشته ما ۹ میلیون شغل اضافی به وجود آوردیم. ما اگر به سخنان بایدم گوش می‌کردیم، صد‌ها هزار آمریکایی تلف می‌شدند. بایدن خواهان بستن کامل اقتصاد بود.

او با اشاره به از سرگیری کسب و کار‌ها در آمریکا گفت: کارمندان باید به سر کارهایشان و دانش آموزان باید به مدارس خود بازگردند.

ترامپ در خصوص کشف واکسن کرونا نیز گفت: ما واکسنی ایمن و سریع را خواهیم داشت و اقدام به نابودی کرونا خواهیم کرد.

او همچنین گفت: من در دوره بعدی، مالیات‌ها را کاهش می‌دهم و کسب و کار‌ها را از چین به آمریکا خواهم آورد. برنامه‌های بایدن بسیاری از کسب و کار‌ها را در بسیاری از ایالت‌ها نابود خواهد کرد و قیمت انرژی افزایش خواهد یافت. بایدن می‌خواهد از مهاجران غیرقانونی حمایت کند و ورود مهاجران را افزایش داده و مرز‌های ما را (به روی مهاجران) باز کند.

ترامپ در خصوص مسأله آموزش نیز گفت: ما فرصت‌های آموزشی را برای تمامی کودکان آمریکا فراهم کرده و با معلمان با احترام فراوانی که شایسته آن هستند، برخورد خواهیم کرد.

او با حمله به دموکرات‌ها نیز گفت: در صورتی که کار در دست دموکرات‌ها باشد، سلاح‌های شما را صادر کرده و متمم دوم قانون اساسی آمریکا را نقض کرده و کشور ما سوسیالیستی خواهد شد. اگر ما قدرت را به بایدن دهیم، افراد رادیکال جلوی تأمین مالی پلیس را گرفته و ما ایمنی نخواهیم داشت. سیستم قضایی کنونی، پلیس‌های متخطی را مورد بازخواست قرار می‌دهد و ما نمی‌گذاریم باند‌های (خلافکاری) بر ما حکمرانی کنند.

او بار دیگر با متهم کردن بایدن گفت: بایدن و حامیانش در برابر آشوب‌ها در شهر‌های ما در نشست هایشان ساکت ماندند. بایدن (در صورت پیروزی) قوانینی فدرالی برای محدود کردن اجرای قانون وضع می‌کند و دموکرات ها، تمامی شهر‌های ما را به مانند پورتلند خواهند کرد. بیش از ده شهری را که اوضاعی وخیم دارند، دموکرات‌ها اداره می‌کنند.

ترامپ گفت: چپ‌های افراطی به سازمان‌های آمریکایی یورش می‌برند. آن‌ها از کمپین انتخاباتی من جاسوسی کردند و ما چاره‌ای نداریم که استقلال مان را از چپ‌های افراطی بازپس گیریم.

او در ادامه افزود: بایدن دستورات خود را از لیبرال‌ها و منافقانی که می‌خواهند مرز‌های ما را باز کرده و تأمین مالی پلیس قطع شود، می‌گیرد. ما اینجا در کاخ سفید هستیم و دموکرات‌ها در خارج آن قرار دارند؛ از این رو ما جمهوری خواهان می‌توانیم فصل آتی از تاریخ مان را رقم بزنیم.

ترامپ گفت: ما به چین تکیه نخواهیم کرد؛ مرز‌هایی قوی خواهیم داشت و تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهیم. ما عدالت برابر را برای تمامی نژاد‌ها تضمین می‌کنیم. اگر ما در انتخابات شکست بخوریم، متمم دوم قانون اساسی مربوط به آزادی حمل و در اختیار داشتن سلاح نادیده گرفته می‌شود.

او گفت: من تحریم‌های بسیاری را بر افرادی که در برابر آزادی بیان بایستند، وضع خواهم کرد. ما نخستین دولتی خواهیم بود که پرچمش بر فراز مریخ به اهتزاز در خواهد آمد. ما ملتی هستیم که با محدود کردن آزادی هایمان مخالف هستیم. ما گذشته خود را نابود نخواهیم کرد؛ چرا که ما ملتی هستیم که انقلاب کرده و فاشیسم را سرنگون و آزادی را برقرار کردیم.

او همچنین گفت: پس از انتخابات آتی، ما تلاش می‌کنیم تا آمریکا امن تر، قدرتمندتر و بزرگتر از هر زمان دیگری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار