مقام آمریکایی: احیای اقتصادی کشور کار بسیار دشواری است

رئیس بانک مرکزی آمریکا نسبت به شرایط اقتصادی بد کشور به دلیل پیامد‌های شیوع ویروس کرونا به اظهار نظر پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا احیای اقتصادی این کشور را کار بسیار دشواری دانست.

بر این اساس، پاول تاکید کرد: بیانیه جدید ما به طور صریح چالش‌های ناشی از نزدیکی نرخ بهره به "مرز پایین مؤثر" را تصدیق می‌کند. با کاهش دامنه حمایت ما از اقتصاد با کاهش نرخ بهره، ما آماده استفاده از طیف وسیعی از ابزار‌های خود برای حمایت از اقتصاد هستیم. ما بر روی این موضوع تأکید می‌کنیم که ایجاد اشتغال حداکثری یک هدف گسترده و فراگیر ما است.

وی افزود: مشکل این بار این است که بخش خاصی از اقتصاد (بخش خدمات) وجود دارد که شامل جمع کردن مردم و تغذیه آنها، پرواز آن‌ها به سراسر کشور، خوابیدن در هتل‌ها و سرگرمی برای آن‌ها است. با این وجود احیای اقتصاد بسیار دشوار خواهد بود. این سبب بیکاری تعداد زیادی از کارگران می‌شود. میلیون‌ها نفر شغل خود را از دست داده اند. آن‌ها واقعاً برای یافتن کار تلاش می‌کنند و ما باید در کنار آن افراد بمانیم. برای آن‌ها و کمک به آن‌ها برای بازگشت به زندگی کاری خود و به خانه هایشان، کنگره کار‌های زیادی را انجام داده است.

پاول خاطر نشان کرد: باورش سخت است که فکر کنیم به زودی این دوره را پشت سر می‌گذاریم، شاید با برخی شروع‌ها و توقف‌ها، با رشد مناسب و کش و قوس‌های فراوان و احتمالاً چند سال بعد حداقل ما بتوانیم به وضعیت عادی بازگردیم. کارگران برای پیدا کردن کار مبارزه می‌کنند و ما باید از آن‌ها پشتیبانی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار