وزیر دفاع فرانسه وارد بغداد شد

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه در سفری به عراق، وارد بغداد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه شب گذشته به منظور اعلام حمایت خود از دولت جدید عراق که با بحران‌های سیاسی و اقتصادی روبروست، وارد بغداد، پایتخت عراق شد.

این دومین سفر یک وزیر فرانسوی به عراق در شش هفته گذشته به شمار می‌رود. طبق اعلام خبرگزاری فرانسه فلورانس پارلی امروز پنجشنبه قرار است دیدار‌هایی با فرمانده نیرو‌های ائتلاف بین المللی در مبارزه با گروه‌های تروریستی از یکسو و نیز «برهم صالح» رئیس جمهور عراق و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق داشته باشد؛ همچنانکه ناهار را پس از آن با «جمعه عناد الجبوری» وزیر دفاع عراق سپری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، پارلی در این سفر به مسائل مهمی که «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در سفر چند هفته پیش خود داشت، متمرکز خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به مبارزه با داعش و احترام به حاکمیت عراق اشاره کرد.

طبق اعلام خبرگزاری فرانسه، فلورانس پارلی همچنین در گفتگو‌های خود به مسأله مداخله ترکیه در خاک عراق؛ خصوصا حملات هوایی این کشور علیه حزب کارگران کردستان در کردستان عراق اشاره خواهد کرد.

یک منبع در وزارت دفاع فرانسه گفته است: ما به سطحی نگران کننده در خصوص تحت تأثیر قرار گرفتن حاکمیت عراق منتقل شده ایم. او بار دیگر از حمایت کامل فرانسه از حاکمیت عراق در چارچوب توازن منطقه‌ای پیچیده تأکید کرد.

گفتنی است فرانسه در زمینه مبارزه با تروریسم هشدار داده و بر ضرورت کاهش ندادن آمادگی‌ها برای مقابله با داعش تأکید کرده است.

وزارت دفاع فرانسه همچنین گفته است: ما عناصری را رصد می‌کنیم که نشانگر کار‌های پنهانی داعش برای تشکیل دوباره صفوف خود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار