روسیه: تلاش‌های آمریکا برای از سر گرفتن تدابیر تحریمی علیه ایران هیچ چشم‌اندازی ندارد

وزارت امور خارجه روسیه مجددا با انتشار بیانیه‌ای از تلاش‌های آمریکا در زمینه از سر گرفتن تحریم‌ها علیه ایران انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد تلاش‌های آمریکا برای از سر گرفتن تدابیر تحریمی علیه ایران هیچ چشم‌اندازی ندارد و تنها به تشدید اوضاع منجر خواهد شد. این فرصت به آمریکا داده شد تا از مخالفت جامعه جهانی با ادعاهایش درباره بکارگیری مکانیسم ماشه اطمینان حاصل کند.

این وزارت خانه افزود: «تلاش واشنگتن برای تحمیل برداشت نادرست خود از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد به جهان و فرار از مسئولیت برای نقض آشکار و فاحش وظایف در شورای امنیت، قابل حمایت و درک نیست».

چند روز پیش رئیس شورای امنیت سیگنال‌های رسمی و روشنی از طرف اعضای شورای امنیت دریافت کرد که گواه عدم شناخت آن‌ها از حق آمریکا مبنی بر آغاز روند بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران بود. به طرف آمریکایی آشکارا پوچی رویه اقداماتشان نشان داده شد که هیچ وجه مشترکی با برنامه حمایت صلح و امنیت بین المللی نداشته و برای همین نمی‌توانند قطعنامه‌ای را که مدت‌ها پیش منقضی شده به کار بیندازند. بدین ترتیب ابتکار آمریکا هیچ چشم انداز و پیامد قانونی ندارد.

وزارت امور خارجه روسیه در پایان تاکید کرد: «آمریکایی که در واقعیت تنها مانده است، همچنان درباره رهبری خود می‌گوید. بدیهی است که راه انتخاب شده آنها، راه نادیده گرفتن واقعیت هاست و تنها به وخیم شدن اوضاع منجر می‌شود. از واشنگتن می‌خواهیم به این مسئله توجه کند و به راه درست بازگردد».

بیست و پنجم مرداد پس از تلاش‌های فراوان آمریکا برای تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای به منظور تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران، تصویب این قطعنامه ناکام ماند. بر این اساس، تنها کشور دومینیکن و آمریکا به این قطعنامه رای مثبت دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار