خلع پرچم چهار نفتکش با ادعای نقض تحریم‌های ایران

رسانه آمریکایی ان‌بی‌سی مدعی شد ۴ نفتکش در پی اقدام ادعایی برای انتقال مخفیانه نفت ایران خلع پرچم شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ان‌بی‌سی، در راستای کارزار فشار حداکثری دونالد ترامپ علیه ایران، آمریکا چهار نفتکش را به ادعای بارگیری و انتقال مخفیانه نفت ایران تحت تحریم قرار داد.

بر اساس ادعای شرکت تانکر تراکرز (Tanker Trackers)، چهار کشتی مذکور طی سال جاری به طور مخفیانه وارد آب‌های ایران شده و میلیون‌ها بشکه نفت متعلق به کشورمان را بارگیری کرده‌اند.

شرکت تانکر تراکرز مدعی شده که کشتی‌هایی که تحت تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند، دستگاه مربوط به ردیابی دیجیتال خود را دستکاری کرده‌اند تا از رهگیری آمریکا و اعمال تحریم در امان باشند. 

آمریکا مدعی شده که قصد دارد فروش نفت ایران را به صفر برساند و تحت همین عنوان هر کشتی که در نقل و انتقال منابع انرژی ایران نقش داشته باشد، تحت تحریم وزارت خزانه داری آمریکا قرار خواهد گرفت.

۱۵ کشتی باری تحت تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند. ۴ کشتی منتسب به کشور «سنت کیتس و نویس»، کشوری جزیره‌ای و کوچک در دریای کارائیب هم متهم شده‌اند که تحریم‌های آمریکا را نقض کرده‌اند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی ان‌بی‌سی، پنج روز پس از انتشار گزارش مذکور، سنت کیتس و نویس مجوز تردد این کشتی‌ها تحت پرچم این کشور را لغو کرده است.

طبق قانون دریانوردی، کشتی‌های دریایی باید تحت پرچم کشوری به فعالیت دریانوردی ادامه دهند. کشتی‌هایی که زیر چتر حمایتی کشوری قرار نگیرند، قادر به انجام کار‌های اساسی مانند پهلوگیری در بنادر و یا ثبت نام بیمه دریایی نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار