پمپئو دستورالعملی را که خودش صادر کرده بود، نقض کرد

شرکت وزیر خارجه آمریکا در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان نقض دستورالعمل‌های خود او درباره منع فعالیت‌های سیاسی این وزارتخانه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، دیروز سه شنبه در گردهمایی ملی جمهوری خواهان که دموکرات‌ها از آن به علت نقض پروتکل انتخاباتی و احتمالا قانون انتقاد کردند، از سیاست خارجی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، تمجید کرد.

پمپئو که در یک سفر رسمی در سرزمین های اشغالی به سر می‌برد، در فیلم ضبط شده‌ای از بیت المقدس، مدعی شد رئیس جمهور تعرض حزب حاکم چین را افشا کرد، شبه نظامیان گروه تکفیری صهیونیستی داعش را شکست داد و از تهدیدات کره شمالی کاست.

حتی پیش از سخنرانی پمپئو، منتقدان با بیان این که وی با استفاده از جایگاه رسمی خود در حمایت از اهداف حزبی، پروتکل ده‌ها ساله را نقض کرده است، به وی حمله کردند.

رئیس یک کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد درباره این که آیا سخنرانی پمپئو در این گردهمایی نقض قوانین و مقررات فدرال است یا خیر، تحقیق می‌شود.

خواکین کاسترو، رئیس کمیته فرعی کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، در بیانیه‌ای گفت: دولت ترامپ و پمپئو برای منافع سیاسی خود نه فقط بی اعتنایی خود را به اصول اخلاقی به نمایش گذاشته اند بلکه تمایل آشکار خود را به نقض قوانین فدرال نشان داده اند.

وی در نامه‌ای به استفن بیگون، گفت شرکت کردن پمپئو در گردهمایی جمهوری خواهان «بسیار غیرمعمول و بی سابقه» و «احتمالا غیرقانونی» نیز بود.

جان بلینگر، وکیل ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در زمان کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه جمهوری خواه این کشور گفت: این نهاد مدت‌ها است فعالیت حزبی مقامات بلندپایه سیاسی را از جمله شرکت در گردهمایی‌های حزبی را ممنوع کرده است.

شرکت پمپئو در این گردهمایی ظاهرا نقض دستورالعمل‌های خود وی در خصوص منع فعالیت‌های سیاسی این وزارتخانه است که در ۲۴ ژوئیه برای کارکنان آن ارسال شده بود.

پمپئو در اظهاراتش در گردهمایی جمهوری خواهان اقدامات ترامپ در زمینه سیاست خارجی از جمله تصمیم به انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل از تل آویو به بیت المقدس و مذاکرات با رهبر کره شمالی، را موفقیت آمیز توصیف کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار