فراهانی تذکر داد؛

توجه به رفع مشکلات فضای سبز و بوستان‌های محلی در ۷۵ محله شهر تهران

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت: امیدوارم با اقدام به موقع شهرداری تهران شاهد پاسخ به مطالبه شهروندان تهرانی در دسترسی عادلانه به بوستان‌ها و فضای سبز محلی باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در دویست و سی و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران، اظهار کرد: زندگی در محله‌ای برخوردار از امکانات و زیر ساخت‌های شهری حق یکایک شهروندان تهرانی است. متاسفانه این حق طبیعی در نتیجه توسعه نامتوازن و ناعادلانه شهر سبب شده است تا شهروندان برخی محلات از کم‌ترین امکانات و زیرساخت‌های شهری برخوردار باشند و آرزویشان ایجاد بوستان یا فضای سبز محلی برای گذران اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و حضور ساکنین محله باشد.

وی افزود: بر اساس سند تحویل و تحول شورایاری محلات که توسط شورایاران عزیز تهیه و تکمیل شده است در ۷۵ محله از محلات سطح شهر تهران ما شاهد مشکلات مربوط به ایجاد بوستان و پارک محلی، توسعه و تجهیز بوستان‌های محلی موجود، نگهداشت تاسیسات و آبیاری درختان و فضای سبز بوستان‌ها هستیم.

فراهانی تصریح کرد: دامنه محلات درگیر این مشکل از «محله اوین» تا «محله کوهک» را در برمی گیرد که برای حل این مشکلات و پاسخ به نیاز و مطالبه شهروندان باید با استفاده از ظرفیت پروژه‌های توسعه محلی و اعتبارات پیش بینی شده در تبصره ۳۵ بودجه سال ۱۳۹۹ و اعتبارات نگهداشت پیش بینی شده در ماموریت خدمات شهری و محیط زیست اقدامات لازم معمول شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع و لزوم حل مشکل مردم به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شورا‌های اسلامی کشور، درباره لزوم «توجه به رفع مشکلات فضای سبز و بوستان‌های محلی در ۷۵ محله شهر تهران» بر اساس لیست پیوست که توسط شورایاران محترم شناسایی شده است به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

فراهانی تاکید کرد: امیدوارم با اقدام به موقع شهرداری تهران شاهد پاسخ به مطالبه شهروندان تهرانی در دسترسی عادلانه به بوستان‌ها و فضای سبز محلی باشیم و ساکنان همه محلات تهران حداقل از یک بوستان محلی زیبا و ایمن برخوردار شوند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار