سازمان همکاری اسلامی: پایان اشغالگری اسرائیل شرط عادی‌سازی روابط است

سازمان همکاری اسلامی ضمن محکومیت عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی، پایان اشغالگری تل‌آویو را پیش شرط چنین امری دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به پایان اشغالگری این رژیم به صورت کامل از اراضی اعراب و فلسطین دانست.

یوسف العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد روند صلح دارای کلیتی است که قابل تفکیک نیست. تنها پس از خاتمه اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین و کشور‌های عربی، عادی سازی روابط با تل آویو مسیر خواهد بود.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، فلسطین را مهمترین مسئله این نهاد و منبع وحدت و قدرت دانست. در بخشی از بیانیه سازمان همکاری‌های اسلامی از تلاش‌ها در جهت توانمندسازی فلسطین و احقاق حقوق مسلم آن‌ها از جمله حق بازگشت به سرزمین مادری خود، حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل برابر با مرز‌های ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس حمایت شد.

گفتنی است امارات و رژیم صهیونیستی حدود دو هفته گذشته از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار