پمپئو: امیدوارم روزی ایران هم اسرائیل را به رسمیت بشناسد!

وزیر خارجه آمریکا طی مصاحبه‌ای مدعی شد که امیدوار است روزی همه کشورهای دنیا، رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که در اراضی اشغالی به سر می‌برد، طی مصاحبه‌ای با جروزالم پست مدعی شد که امیدوار است روزی تمام دنیا رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند. 

او طی این مصاحبه همچنین مدعی شد: «این موضوع اجتناب ناپذیر است که روزی همه کشور‌های خاورمیانه و حتی ایران به این درک دست برسند که عادی سازی روابط با دولت اسرائیل به نفع آن‌هاست».

پمپئو مدعی شد: «امیدوارم روزی برسد که روابط ایران با اسرائیل نیز عادی شود».

پمپئو صبح دوشنبه وارد اراضی اشغالی شد و با نخست وزیر، وزیر جنگ و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرد. توافق اخیر بین امارات و رژیم صهیونیستی از جمله مهمترین مسئله‌ای بوده که پمپئو درباره آن با طرف های صهیونیستی صحبت کرده است.

او قرار است طی روزهای آتی و در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود به سودان، بحرین و امارات سفر کند. پمپئو قرار است طی این سفرها سایر کشورهای عربی را به برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی تشویق کند.

او مدعی شد که نمی‌تواند نام کشور بعدی را که اقدام به عادی‌سازی روابط می‌کند، بگوید، اما ابراز امیدواری کرد که این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

پمپئو در این باره  گفت: «من نمی‌توانم زمان دقیقی را برای شما تعریف کنم و یا بگویم کدام کشورها، اما من فکر می‌کنم که سایر کشور‌ها در سراسر جهان می‌دانند که رابطه با اسرائیل از منظر دیپلماتیک و اقتصادی فواید بزرگی دارد. من فکر می‌کنم سایر کشور‌ها خواهند دید که این کار درستی است».

او مدعی شد که برقراری ارتباط سایر کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی می‌تواند منجر به ثبات در منطقه غرب‌ آسیا شود.

طی این مصاحبه، پمپئو گفت که مدت زمان تعهد رژیم صهیونیستی برای به تعویق انداختن الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری ذیل توافق عادی‌سازی با امارات، طی دیدارهای سه‌گانه در آمریکا مشخص خواهد شد.

او گفت: «این بحث را به آن سه رهبر واگذار خواهم کرد».

پمپئو در پاسخ به این سؤال که آیا عربستان روابط عادی با اسرائیل برقرار خواهد کرد، گفت که سرانجام کل جهان در این جهت قدم بر می‌دارند.

او در ادامه مدعی شد که یکی از پیامد‌های اصلی توافق امارات و رژیم صهیونیستی ایجاد سازوکار‌های جدیدی برای چشم‌انداز صلح ترامپ در منطقه است.

بر اساس توافق ننگین امارات و رژیم صهیونیستی، احداث سفارتخانه و برقراری رابطه دیپلماتیک، امنیتی و اقتصادی از جمله مهمترین  اقدامات پیش‌رو خواهد بود. گروه های مقاومت فلسطین ضمن انتقاد شدید از امارات، تاکید کردند که ابوظبی خنجری زهرآگین را بر بدن مقاومت فرو کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
ایران باید چشماشو باز کنه دشمن اصلی ایران اعراب نژادپرست هستند نه اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۰۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
ای گدای بدبخت سیاسی کاسه بدست هی مایک پامپئو:
کدام سودان؟ همان سودان که ارتش سنتکام آمریکا با براه انداختن کشتار سودانی با دستان سودانی منجر به دو2 تکه شدن سودان به شمالی و جنوبی شد و قسمتی که نفت و گاز دارد مورد توجه آمریکا و متحدان سنتی اروپائیش است؟تا محسوس و غیر محسوس ثروت ملی سودان غارت و چپاول شود؟
بحرین وامارات؟! آیا؟ منظورت همان گاوهای شیرده به ترامپ است؟
چون احمق درجه یکی مثل تو نه منطق دارد ونه عقل خیلی بی جا کرده ای که ایران را و ملت بزرگ و شهید پرور ایران را تا این حد مورد اهانت قرارداده و مساوی و برابر با وضعیت بحرین و امارات قرار داده ای مردک احمق از جیمی کارتر تا ترامپ یک سیر تاریخی کن و مطالعه کن ببین کدامشان توانسته اند غلطی بکنند اگر چه بسیار با کمک های صهیونیست ها و کارتل های صهیونیستی در سراسر جهان متحد شدند ولی هرگز نتوانستند غلطی بکنند مشکل ایران با اسرائیل در زمان کوتاه عمر کف بر آب تو و امثال تو نیست که..... مشکل ما با یهودان متعصب ریشه در تاریخ اسلام دارد همان یهودانی که سینه رسول اکرم (ص) را خون کردند وپیامبر اخلاق و مهربانی ها را وادار به نفرین این قوم کردند ما با یهودان اصیل متعامل به تورات موسی(ع) مشکلی نداریم ما با صهیونیستهای اشغالگر و غاصب و کودک کش مشکل داریم مغز فندقی تو قادر به تحلیل و منفک کردن این موضوعات از هم نیست بیخودی دست و پا نزن..... در نهایت شکستی مفتضحانه تر از این که یک کشور نامعلوم تحت مستعمره ایالات متحده و مواجب بگیرآمریکا بنام جمهوری دومینیکن و خود آمریکا در شورای امنیت رای به اینگونه مزخرفات دادند آیا؟ درس عبرت نگرفته دوباره تکرار مجدد را با افتضاح بیشتر خواستارید؟نگذارید تاریخ گندهای مفتضحانه سیاسی تان در عرصه بین المللی تکرار شود این ناشی از این است که ساکنین کاخ سفید و کنگره و سنا نه منطق دارند و نه عقل....................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
مغز فندقی رو خوب اومدی :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
تحريما رو وودار تا به رسميت بشناسيم البته بعد از نصف نصف كردن
Netherlands
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
ایرانیا خود فروش نیست ادرسو اشتباهی اومدی . به زودی کاخ سفیدم دست شیعیان مولا علی میوفته .
آخرین اخبار