ثبت سفارش کتاب های درسی تا ۱۰ شهریور تمدید شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان گفت:زمان ثبت سفارش کتاب های درسی تمامی پایه ها در مقاطع تحصیلی تا دوشنبه دهم شهریور ماه سال۱۳۹۹ تمدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،نظام مرادی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان گفت: ثبت سفارش خرید کتاب‌های درسی از ۲۳ فروردین ماه ۹۹ آغاز و هنوز هم این فرایند در حال انجام است.

او افزود: نظر به جا ماندن تعداد قابل توجهی از دانش آموزان بویژه در پایه‌های ورودی و در پی رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، ثبت سفارش خرید کتب درسی جاماندگان تا دهم شهریور تمدید شد.

مرادی با اشاره به در پیش بودن ایام تا سوعا و عاشورا و همچنین تعطیلی روز جمعه، تاکید کرد: با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها و بویژه تلاش مدیران مدارس از زمان تمدید شده به نحو احسن استفاده تا ان شاء الله کسی بدون ثبت سفارش باقی نماند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه هنوز نتایج امتحانات نوبت شهریورماه، آزمون‌های مدارس استعداد‌های درخشان، وابسته به دانشگاه اعلام نشده است؛ گفت: دانش آموزان تا دهم شهریورماه سال جاری فرصت دارند نسبت به ثبت سفارش کتاب درسی خود اقدام نمایند.

او از اولیای دانش آموزان و مدیران مدارس خواست چنانچه تاکنون موفق به ثبت سفارش کتاب برای دانش آموزان نشده اند؛ در فرصت باقیمانده و در اسرع وقت نسبت به ثبت سفارش کتاب اقدام نمایند چراکه ممکن سطح دسترسی به سامانه کتاب درسی محدود شود و مشکلات برای ثبت سفارش کتاب بوجود آید.

مرادی در ادامه به ارائه گزارش آماری از وضعیت توزیع کتاب‌های درسی و دانش آموزانی که موفق به دریافت کتاب شده اند، پرداخت و گفت: تاکنون ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای حدود ۹۷ درصد از دانش آموزان انجام شده و کل ثبت سفارش‌ها نیز وصول شده است.

او افزود: تمامی کتاب‌های وصول شده در مناطق ۱۶ گانه آموزشی استان توزیع شده و خوشبختانه شهرستان‌ها و مناطق نیز کتاب‌ها را در مدارس توزیع کرده اند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه امسال مدارس استان به طور قطع از ۱۵ شهریورماه بازگشایی خواهندشد؛ خاطرنشان کرد: برنامه ریزی‌های لازم برای کتاب درسی انجام شده و انشاء الله هیچ دانش آموزی در سطح استان بدون کتاب نخواهد بود.

مرادی با اشاره به اینکه حدود هشت هزار و ۶۲۱ نفر دانش آموزان استان تاکنون موفق به ثبت سفارش کتاب‌های درسی نشده اند؛ گفت: از این تعداد ۹۶۸ نفر در دوره ابتدایی، دو هزار و ۴۶۷ نفر در دوره متوسطه اول و ۵ هزار و ۱۸۶ نفر نیز در دوره دوم متوسطه می‌باشند که حدود ۸۱ درصد این افراد در پایه‌های ورودی اول ابتدایی، اول متوسطه اول (هفتم) و اول متوسطه دوم (دهم) مشغول به تحصیل خواهند شد.

او از وصول دو میلیون و ۴۶۷ هزار و ۲۹۳ جلد کتاب درسی برای دانش آموزان دوره‌های تحصیلی در سطح استان خبر داد و گفت: این تعداد جلد کتاب درسی در مدارس سطح استان توزیع شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.