ارتش تحت امر حفتر: ترکیه و دولت وفاق ملی در تدارک حمله به سرت هستند

سخنگوی ارتش تحت امر خلیفه حفتر، با رد درخواست السراج در خصوص خلع‌سلاح شهر سرت، گفت که ترکیه و دولت وفاق ملی در تدارک حمله به این شهر هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، سرلشکر احمد المسماری، سخنگوی ارتش تحت امر خلیفه حفتر در لیبی، طی سخنانی اعلام آتش‌بس از سوی دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس را گمراه‌کننده دانست و مدعی شد: «دولت وفاق ملی لیبی و همچنین ترکیه در تدارک حمله به شهر سرت قرار دارند.»

المسماری طی یک کنفرانس مطبوعاتی در روز یکشنبه، گفت که برنامه فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی گمراه‌کننده است و هدف آن پوشاندن اهداف واقعی آن‌ها در لیبی است.»

وی دیدار اخیر وزیر دفاع ترکیه با سران دولت وفاق ملی را مقدمه‌ای برای آغاز حمله به شهر سرت خواند. سخنگوی ارتش تحت امر خلیفه حفتر افزود: «طی ۲۴ ساعت گذشته، کشتی‌ها و ناوچه‌های ترکیه را که در حال پیشروی به سمت سرت بوده‌اند را رصد کرده‌ایم و دریافتیم که آن‌ها در موقعیت تهاجمی قرار دارند.»

وی تأکید کرد که ابتکار دولت وفاق در اعلام آتش‌بس، نسخه‌ای است که در پایتخت دیگری نوشته شده و اینکه تروریسم در لیبی تحت حمایت بین المللی در حال گسترش است. المسماری همچنین گفت که ارتش ملی لیبی کاملا آماده است تا با هر حمله‌ای مقابله کند.

جمعه گذشته،دولت وفاق ملی اعلام کرد که آتش‌بس همه‌جانبه در این کشور را آغاز کرده و شرط تداوم آن خلع‌سلاح شهر مهم و استراتژیک سرت است. پارلمان شرق لیبی هم از ابتکار دولت وفاق حمایت و اعلام کرد که به این آتش‌بس با دید مثبت می‌نگرد.

تاکنون طی چندین نوبت، آتش‌بس در لیبی اعلام شده اما ارتش تحت امر حفتر آن را نقض کرده‌اند.  اظهارات المسماری نشان می‌دهد که خلیفه حفتر حاضر به خلع‌سلاح منطقه سرت نیست و آتش‌بس را نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار