الکاظمی: عادی سازی روابط تصمیم امارات است/ به نظامیان آمریکا نیاز نداریم

نخست وزیر عراق اعلام کرد کشورش پس از شکست گروه تروریستی داعش نیازی به نیرو‌های نظامی آمریکا ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه آرتی عربی، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق توافق ننگین عادی سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو را تصمیمی مربوط به دولت امارات دانست.

مصطفی الکاظمی در مصاحبه‌ای با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در خصوص عادی سازی روابط ابوظبی با صهیونیست‌ها گفت این تصمیم امارات است و نباید در آن مداخله کنیم.

نخست وزیر عراق در این مصاحبه تاکید کرد کشورش پس از شکست داعش به نیرو‌های نظامی آمریکا نیازی ندارد، بلکه تنها به نیرو‌هایی از آن نیاز دارد که بر آموزش نیرو‌های عراقی متمرکز شوند.

براساس توافقی که بین امارات و رژیم صهیونیستی با وساطت آمریکا حاصل شده، ابوظبی به عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس تن داد.

احداث سفارتخانه و گسترش روابط امنیتی، اقتصادی و سیاسی از جمله مواردی است که در چارچوب تفاهم اخیر بر روی آن تمرکز شده است.

سران صهیونیستی و آمریکایی ابراز امیدواری کردند در پی توافق امارات، سایر کشور‌های عربی و اسلامی نیز از ابوظبی الگوبرداری کنند و در راستای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل اقدام کنند. صهیونیست‌ها مدعی شدند بحرین، عربستان، عمان و سودان از جمله کشور‌هایی هستند که احتمالا اقدام به عادی‌سازی رابطه با تل‌آویو کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار