انتقاد حماس از حمایت مصر از توافق عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین مخالفت این جنبش با حمایت مصر از توافق عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه میدل ایست مانیتور، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از مخالفت این جنبش با حمایت مصر از توافق عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی خبر داد.

هنیه در گفتگو با شبکه تی آر تی ترکیه، افق عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار داد و مجدداً تأکید کرد که این امر به دلیل ترس از اسرائیل، ضعف رهبران عرب و همچنین به دنبال تلاش آنها به منظور جلب پشتیبانی قدرت‌های خارجی برای ماندن در صدر رژیم‌های خود است.

وی اعلام کرد: «ما با پشتیبانی سیاسی [مصر] از این توافق مخالف هستیم. ما هرگونه معامله بین مصر و اسرائیل پشتیبانی نمی‌کنیم و قبول نداریم که هیچ گونه حمایتی برای توافق عادی سازی با اسرائیل وجود دارد.»

رهبر ارشد حماس توافق عادی سازی را خنجر از پشت توصیف کرد و از امارات خواست که این معامله را لغو کرده و به تعهدات خود در مورد حقوق فلسطین بازگردد.

هنیه پیشتر در سخنرانی خود به مناسبت پنجاه و یکمین سالروز آتش‌زدن مسجدالاقصی ضمن محکوم کردن توافق امارات و رژیم صهیونیستی، خواستار ایجاد طرحی فراگیری برای مقابله با اقدامات این رژیم شد و اعلام کرد این توافق کمتر از آتش‌زدن این مسجد نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار