به دنبال عادی‌سازی روابط تل‌آویو و ابوظبی،

نتانیاهو و بن‌زاید به‌زودی با هم دیدار می‌کنند

بنا بر اعلام رسانه‌ها، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به زودی با ولیعهد ابوظبی دیدار می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه تِلرریپورت، رسانه‌های مختلفی از آمادگی و تدارکات برای دیدار و رایزنی میان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر، و «محمدبن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی، خبر داده‌اند.

این ملاقات قرار است پیش از امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات انجام شود.

همچنین امروز اخباری مبنی بر سفر دو هیئت عالی‌رتبه از آمریکا به کشور‌های منطقه با هدف تسهیل عادی‌سازی، منتشر شده است.

گروه اول به ریاست «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، اعلام شده است. گفته می‌شود او فردا واشنگتن را به مقصد تل‌آویو و سپس امارات ترک خواهد گفت.

پمپئو قصد دارد در این سفر مذاکراتی بر «عادی‌سازی روابط» داشته باشد. همچنین گفته می‌شود او قرار است با مقاماتی دیدار کند و رایزنی‌هایی درباره «ایران و چین» نیز انجام دهد.

با فاصله چند روز پس از پمپئو، در همین هفته «جرد کوشنر» داماد رئیس جمهور آمریکا، که به عنوان مشاور کاخ سفید نیز شناخته می‌شود، به منطقه غرب‌آسیا سفر خواهد کرد و طی این سفر از اراضی اشغالی و چند کشور عربی بازدید می‌کند.

در این سفر، «آوی برکوویتز» نماینده ترامپ در امور صلح، هم کوشنر را همراهی خواهد کرد. ایجاد هماهنگی در راستای اجرای کامل توافق بین امارات و اسرائیل از جمله مهمترین محور‌های مذاکرات مقامات آمریکایی است. «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا و رابرت هوک، نماینده مستعفی آمریکا در امور ایران در این سفر حضور خواهند داشت.

امارات و رژیم صهیونیستی اخیرا از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

پس از آن، «جرد کوشنر» در جمع خبرنگاران عربستان را به توافق با رژیم اشغالگر ترغیب کرد و پرده از اهداف عادی‌سازی روابط امارات با صهیونیست‌ها برداشت.

کوشنر که عمده شهرتش به دلیل مسئولیتِ حمایت از امنیت و منافع رژیم صهیونیستی است و ایران‌هراسی و اعمال فشار بر اعراب به طور خاص در حوزه خلیج‌فارس از مأموریت‌هایش محسوب می‌شود، در این سخنان هدف عادی‌سازی روابط با امارات و عربستان را «مقابله با جمهوری اسلامی» عنوان کرد و مدعی شد: «عادی‌سازی روابط با اسرائیل از نفوذ ایران در منطقه می‌کاهد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
این ملاقات یزید و شیطان است
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۵۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
الحمار رفته به دیدن الحمار
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
قیافه الحمار ابوظبی رو داشته باشید تی تاب دادنش
آخرین اخبار