با رأی شهروندان و شهرداری‌های مناطق؛

۳۰ پاکبان نمونه پایتخت انتخاب شدند

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از انتخاب ۳۰ پاکبان نمونه شهر تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نرگس رجایی معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند، از انتخاب ۳۰ پاکبان نمونه شهر تهران خبر داد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند، با اشاره به فعالیت ۱۴ هزار پاکبان در پایتخت، گفت: بدون شک، رفت و روب روزانه ۱۲۴ کیلومتر مربع از کلانشهر تهران به صورت دستی یا با استفاده از ماشین آلات مختلف فرآیند ساده‌ای نیست و تلاش بسیار زیاد پاکبانان را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه پاکبانان از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه بوده و همواره در معرض انواع آلودگی‌ها قرار دارند و این موضوع با شیوع ویروس کرونا نمود بیشتری پیدا کرده است، ادامه داد: به همین منظور، سازمان مدیریت پسماند موضوع انتخاب پاکبان نمونه شهر تهران را در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۹۹ در دستور کار خود قرار داده و پس از انتشار فراخوان «انتخاب پاکبان نمونه شهر تهران» در خرداد ماه، از ۱۷ خرداد پذیرای دریافت تماس‌های شهروندان و شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه برای ثبت مشخصات پاکبان‌های منتخب بوده است.


بیشتر بخوانید


رجایی با اشاره به شاخص‌های انتخاب پاکبان نمونه گفت: برخورداری از حسن معاشرت و سعه صدر در ارتباط با شهروندان و همکاران، امانت داری و حفظ بیت المال، خیرخواهی و کمک رسانی به دیگران، رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی، مشارکت موثر در موقعیت‌های بحرانی، تشویق و ترغیب دیگران به حفظ پاکیزگی و نظافت شهر و ... از جمله مهم‌ترین شاخص‌های مد نظر جهت انتخاب پاکبان نمونه بوده است.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند، در نهایت ۸ پاکبان با رأی شهروندان تهرانی و ۲۲ پاکبان با معرفی شهرداری مناطق ۲۲گانه به عنوان پاکبان‌های نمونه برگزیده شدند. هر چند که پیش از این قرار بود طی مراسمی ویژه با حضور اعضای شورای شهر و مدیران ارشد شهرداری از منتخبین تقدیر شود، اما به دلیل آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا برگزاری این مراسم منتفی شد. اما تقدیر از این عزیزان به زودی و به نحوی شایسته و با رعایت موازین بهداشتی انجام خواهد شد.

رجایی در پایان با توجه به تدوین دستورالعمل آموزشی همیاران کاپ در دو نسخه عمومی و ویژه پاکبانان، افزود: پاکبانان نمونه انتخاب شده طی یک دوره به عنوان همیاران کاپ آموزش دیده و یاری گر سازمان مدیریت پسماند در محلات و مناطق خواهند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار