اوحدی در سومین کنگره بزرگداشت وزرا و شهدای کارمند:

دوره گردی‌های آمریکا علیه ایران شکست خورده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آمریکا اکنون با دوره گردی به دنبال تصویب قطعنامه دیگری علیه ایران است که در آن هم شکست خورده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز در سومین کنگره بزرگداشت وزرا و شهدای کارمند گفت: یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند که به انسان عطا شده، داشتن قدرت انتخاب است که همین ویژگی وجه تمایز انسان با سایر موجودات است. برخی از انسان‌ها با انتخاب صحیح در مسیر رشد و تعالی قرار می‌گیرند و برخی دیگر هم با انتخاب اشتباه سقوط می‌کنند.

وی ادامه داد: مصداق این امر را می‌توان در ماجرای زهیر بن قین و تلماح مشاهده کرد، او نتوانست انتخاب درست انجام دهد و به حافظه شهدای کربلا برسد و در مقابل تلماح با انتخاب اشتباه از قافله شهدای کربلا جاماند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره شخصیت شهیدان رجایی و باهنر گفت: همان طور که حضرت امام خمینی(ره) هم اشاره کردند، مقام و جایگاه هیچگاه نتوانست شهیدان رجایی و باهنر را تحت تأثیر خود قرار دهد، ولی این شهدا بودند که مقام و جایگاه را تحت تاثیر قرار دادند.

وی افزود: نقطه تقابل این جریان نیز بنی صدر است که با وجود همراهی با امام خمینی(ره) در پاریس، پس از پیروزی انقلاب با انتخاب اشتباه از قطار انقلاب جدا شد و امروز در وضعیت بسیار فلاکت باری زندگی می‌کند؛ اما امروز شهید رجایی و باهنر نزد مردم جایگاه بالایی دارند و مردم برای آن‌ها ارزش بسیار زیادی قائل هستند. ما هم باید ویژگی‌های شهدا را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم.

اوحدی گفت: حدود ۲۰ هزار کارمند شهید به انقلاب اسلامی تقدیم شده است.

معاون رئیس جمهور گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت انتخاب و تشخیص صحیح مردم بیش از گذشته عزتمند شده و همین عزت باعث شده  است که دشمنان در مقابل جمهوری اسلامی شکست بخورند.

وی ادامه داد: آخرین مورد این شکست هم هفته گذشته برای آمریکا رخ داد که در تاریخ ۷۵ ساله سازمان ملل بی‌سابقه بود. آمریکا با حماقت‌های ترامپ امروز بیش از گذشته ذلیل شده و در قطعنامه اخیر تنها توانست حمایت کشور جمهوری دومینیکن که یک جزیره کوچک است را به دست بیاورد.

اوحدی افزود: البته آمریکا اکنون با دوره گردی به دنبال تصویب قطعنامه دیگری علیه ایران است که در آن هم شکست خورده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به قدرتمند شدن کشورمان در صنعت دفاعی نیز اظهار کرد: امروز صنایع دفاعی کشورمان به برکت خون شهدا و هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم و فاطمیون توانسته در عرصه دفاعی اقتدار برسد. برد موشکی ایران از ۲۰۰ و ۳۰۰ کیلومتر به ۱۷۰۰ کیلومتر در موشک بالستیک حاج قاسم رسیده است.

رئیس بنیاد شهید با تاکید بر اینکه امروز هم تقابل حق و باطل وجود دارد، تاکید کرد: شهدا عندربهم یرزقون هستند بنابراین برگزاری یادواره شهدا در جامعه‌ای که در مقابل بزرگترین ظلم بشریت ایستاده، برای نشان دادن راه صحیح و الگو قراردادن رفتار و عملکرد آن‌هاست؛ امروز اگر برای ۲۰ هزار شهید عرصه خدمت مراسم نکوداشت برگزار می‌کنیم برای تشخیص مسیر درست انتخاب است.

اوحدی با اشاره به اینکه در هیچ برهه‌ای از تاریخ بشریت این مقدار فشار و جنایت علیه ملتی که مقابل ظلم ایستاده نبود، گفت: فشار‌ها به نحوی است که داروی جانبازان شیمیایی را از ما دریغ کردند و حتی از فروش واکسن آنفلوانزا به ما هم جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
بسیار خوب میشد اگر هر یک از روسا فقط در مورد حوزه مسیولیت خود اظهار نظر میکردند و به امور دستگاه تحت امر خودشان بیشتر توجه میکردند کمتر شاهد تخلف میشدیم
آخرین اخبار