در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام مراکز انتقال خون/ ذخایر خون در تهران حدود ۵ روز است

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: پروتکل‌های بهداشتی در تمام مراکز انتقال خون رعایت می‌شود و مردم نگران ابتلا به کرونا نباشند.

محمدرضا مهدیزاده مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ضدعفونی کردن مراکز انتقال خون در شرایط فعلی اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا تمام مراکز انتقال خون استان تهران به طور مستمر ضدعفونی می‌شوند و دستورالعمل های بهداشتی مراکز به طور دقیق رعایت شده‌اند.

او ادامه داد: تمام اقدامات لازم در زمینه ارتقای سطح ایمنی و حفاظتی مراکز انتقال خون به دلیل شیوع بیماری کرونا انجام شده است و مردم هیچ نگرانی بابت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ با مراجعه به مراکز انتقال خون سطح استان تهران و کشور نداشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران تاکید کرد: اهدا کنندگان در بدو ورود به مراکز انتقال خون ماسک می‌گیرند و پس از معاینه توسط کارشناسان، در صورت نداشتن هیچ گونه مشکل یا علائم مشکوکی به اتاق خونگیری هدایت می‌شوند.

مهدی زاده با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی در سطح استان تهران فعالیت می‌کنند، گفت: سازمان انتقال خون استان تهران وظیفه خون رسانی به این مراکز را دارد.

استان تهران نیازمند ۱۳۰۰ واحد خون در روز است

او ادامه داد: سامانه نوبت دهی اهدای خون و اهدای پلاسما با هدف جلوگیری از هرگونه تجمع در مراکز انتقال خون راه اندازی شده است و افراد با استفاده از این سامانه می توانند زمان و مرکز انتقال خون مدنظر خود را انتخاب کنند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران اضافه کرد: در حال حاضر روزانه بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ واحد خون در سطح استان تهران اهدا می‌شود و نیازمند اهدای ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ واحد خون در روز هستیم.


بیشتر بخوانید


مهدی زاده افزود: در حال حاضر میزان ذخیره خون تهران در حدود پنج روز است اما ایده آل این مقدار در حدود هفت روز بوده و برای اینکه ما دچار بحران نشویم باید اهداکنندگان خون مشارکت بیشتری در این کار خیر داشته باشند.

او گفت: در حال حاضر ما نیازمند تمام گروه های خونی به ویژه گروه‌های منفی هستیم و امیدوارم مردم بدون هیچ نگرانی بابت ابتلا به بیماری کرونا جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار