رئیس سازمان نظام پزشکی:

اولویت در تصمیم‌گیری‌ها سلامتی مردم است

ظفرقندی گفت: هر تصمیم درست یا نادرست مسئولان می‌تواند باعث حفظ یا از بین رفتن جان انسان‌ها شود و باید سلامت مردم در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی صبح امروز در مراسم روز پزشک اظهار کرد: در حال حاضر هر تصمیم درست یا نادرست مسئولان می‌تواند باعث حفظ یا از بین رفتن جان انسان‌هایی شود که جبران آن میسر نیست، پس باید در دو راهی های تحمیل، شجاعانه به اصول پرداخت و تصمیم درست و منطبق با اولویت سلامت مردم را اتخاذ کرد.

ظفرقندی ادامه داد: امروزه بیش از ۱۶۰ نفر از جامعه پزشکی جان خود را در راه دفاع از سلامت مردم اهدا کردند و با خدای خود و مردم پرچم شرف و افتخار را در جغرافیای مرزی کشورمان برافراشتند.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: روز پزشک امسال برگ سبزی است تحفه تقدیر از کسانی که در لباس‌های سخت و نفس گیر حفاظت از کرونا در بخشهای‪ ICU ‬و بیمارستان‌ها، همه بیماران را چون عزیز و خانواده خود انگاشتند.


بیشتر بخوانید


او گفت: با ساده انگاری،  بی توجهی و بدون تصمیم جدی و ملی این مسیر به سرمنزل مقصود نخواهد رسید، باید حمایت‌های لازم از جامعه پزشکی انجام شود.

رکورد جنگ ویتنام از نظر خدمت رسانی به مجروحان را شکاندیم

در ادامه پیروز حناچی شهردار تهران گفت: جامعه پزشکی در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اقدامات درخشانی  داشتند و خدمات بسیار بزرگی در دوران جنگ تحمیلی در کشور انجام داده‌اند که نباید این موضوع فراموش شود، فرماندهان هم به این مسئله اذعان داشتند که ما رکورد جنگ ویتنام را از نظر خدمت رسانی به مجروحان شکاندیم.

او افرود:  با شیوع بیماری کرونا جامعه پزشکی خدمات ارزشمندی را انجام داده  که یادآور جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس است البته مردم هم در پشت صحنه اقدامات خوبی مانند تولید ماسک داشته‌اند که اینگونه اقدامات مانند سال‌های دوران جنگ است که هموطنان در پشت صحنه نبرد‌ها خدمات خوبی داشتند.

حناچی گفت: امروزه یکی از کار‌ها برنامه ریزی برای امور عادی کشور است و تاریخ این اقدامات را به ثبت می‌رساند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روز پزشک ، نظام پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار