دبیر: مسابقات جهانی برگزار نشود اردو هم نخواهیم داشت/ کشتی مانند پسته، خاویار و فرش است

رئیس فدراسیون کشتی گفت: زمانی اردوهای تیم ملی آغاز می شود که مطمئن شویم رقابت های جهانی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا دبیر درباره تاثیراتی که ویروس کرونا در کشتی داشته گفت: تاثیر ویروس منحوس کرونا از دوران جنگ نیز بدتر شده است. در آن دوران چند روزی آتش‌بس وجود داشت و پناهگاهی و شهرهای آرام نیز وجود داشت اما در حال حاضر همه جا این ویروس است. نگرانی ما در مورد ویروس کرونا در خصوص آینده آن است. کشتی را با چهل و چند هزار نفر تحویل گرفتیم و اینکه می‌گویند یکصدهزار نفر کشتی‌گیر داشتیم، اینچنین نیست. این موضوع معضل فعلی کشتی است و من نگرانی زیادی در مورد آن دارم.

قهرمان المپیک تصریح کرد: قطعاً تاثیر کرونا را در سالیان آینده خواهیم دید و بچه‌هایی که قرار بود جذب این رشته شوند با وجود این ویروس امکانش نبود. کشتی مانند خوانندگان زیر زمینی شده است و به جای اینکه مشکلات را برطرف کنیم، بچه‌های ما زیرزمینی در حال تمرین هستند و نمی‌توانیم به آنها بگوییم تمرین نکنند. خودمان را به خواب نزنیم. آقایان مسئولان ورزش و بهداشت! بچه‌های ما در حال تمرین هستند.


بیشتر بخوانید: تیم کشتی دریاچه ارومیه منحل شد/ آزادکاران ارومیه در باشگاه استقلال


وی با بیان اینکه اردو های ما باید هدفمند باشد ادامه داد: در صورتی که مشخص شود مسابقات جهانی برگزار می شود ما هم اردوها را آغاز می‌کنیم اما اگر مسابقات جهانی برگزار نشود، چرا باید اردو را برگزار کنیم.

قهرمان جهان تاکید کرد: درباره رقابت های لیگ که سوال می شود چرا اصرار به برگزاری آن داریم باید عرض کنم من اصراری به برگزاری لیگ ندارم و اولین هدف ما از برگزاری لیگ ورود کشتی به خانه مردم است. قطعاً مردم قهرمانان زمان ما را بهتر می شناختند و ما به دنبال این هستیم که دوباره کشتی را به خانه‌ها ببریم. بحث دیگر ما معیشت کشتی گیران است تا آنها مشکلات مالی خود را برطرف کنند. شاید بچه‌هایی که در المپیک مدال بگیرند، وضع‌شان خوب شود اما سایر کشتی‌گیران حتی با کسب دو یا سه مدال در سال مشکل مالی دارند. وظیفه من راه‌اندازی است اما دیگر سرنوشت دست وزارت بهداشت است تا مجوز مسابقات را صادر کند. حتی اعلام کردم آمادگی دارم مسابقات را در فضای باز برگزار کنیم تا کشتی زنده بماند.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه اولویت اصلی جان انسان‌هاست عنوان کرد: تعارف نداریم، حتی با دکتر نمکی جلسه داشتیم و بحث کارشناسی کردیم. فوتبال راه افتاده است و قرار است بسکتبال و والیبال نیز راه بیفتند. از مسئولان وزارت ورزش نیز می‌خواهم همان طور که کنار فوتبال ایستاد کنار کشتی نیز برای صدور مجوزها بایستند. روسیه، آمریکا و ترکیه کار خود را شروع کردند و ارمنستان مسابقه برگزار کرده است. دوستان خود را به خواب نزنند و بدانند کشتی‌گیران ما در حال تمرین هستند و من خود را به ندیدن می‌زنم تا مسئولیت آن گردن من نباشد.

وی درباره ناراحتی مسئولان فدراسیون گذشته از فدراسیون کشتی گفت: وقتی در خصوص بدهی‌های فدراسیون قبل صحبت می‌کنم، دوستان ناراحت می‌شوند. این در حالی است که ناراحتی نباید داشته باشد و شاید من نیز از فدراسیون بروم وضعیت بدتری را بر جای بگذارم. بودجه فدراسیون کشتی سال ۹۲ و با دلار ۳ هزار تومان، بین ۱۲ تا ۱۴ میلیارد بوده است. در آن مقطع کمیته ملی المپیک نیز ۵ میلیارد بودجه به فدراسیون پرداخت می‌کردیم که در مجموع حدود ۱۹ میلیارد می‌شد. در روزهای گذشته با معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان صحبت کردم و بسیار نیز ناراحت بودم، چرا که برای ما ۹ میلیارد بودجه در نظر گرفتند.

دبیر تاکید کرد: دوستان سازمان مدیریت برنامه و بودجه بدانند که من این بودجه را امضاء نخواهم کرد. حتی اگر دو یا سه میلیارد نیز بودجه ما را افزایش بدهند، با ۱۲ میلیارد کاری نمی‌توان انجام داد و این در حالی است که قیمت دلار نیز افزایش یافته است. یک آقایی بابت سنوات خود به فدراسیون نامه نوشت و در حالی که بی‌ربط خرج کرده بودند ما سنوات ایشان را پرداخت کردیم. همین آقا بعد از دریافت سنوات خود نامه نوشته است که سنوات که نباید جزو بدهی‌های فدراسیون گذشته محاسبه شود.

دبیر ادامه داد: وزارت ورزش به اندازه حقوق پرسنلم بودجه نداده است. ساخت و ساز و تعمیر سالن‌های کشتی ربطی به وزارت ورزش ندارد. حساب و کتاب‌ها موجود است. ما در این گیر و دار ۳۱ میلیارد بدهی فدراسیون کشتی را تسویه کردیم و دنبال کارهای مالیاتی هستیم.

دارنده ۳ مدال نقره جهان در خاتمه گفت: برای اینکه کشتی را برای سال بعد تحویل دهیم، بین ۶۰-۷۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. چانه کشتی کوچک دیده شده است. وزارت ورزش می‌گوید بودجه اختصاص داده شده به وزارتخانه ۹۰ میلیارد است. اشکالی ندارد، بروید مجلس و دفاع کنید. کشتی مانند پسته، خاویار و فرش است و نباید آن را از دست دهید. برای فوتبال بخواهید، نخواهید موافق و مخالفانی پیدا می‌شود اما هیچکسی با کشتی مخالفتی ندارد. هم تاریخ چند هزار ساله ما و هم دین ما کشتی دارد. در سنگ‌های زورخانه که برای قبل از میلاد مسیح است، کشتی زورخانه‌ای دیده می‌شده است. این مسئله را بخواهیم برایش جا بیندازیم، سخت است، به خاطر همین می‌گویم وزارت ورزش دنبال آن باشد.


بیشتر بخوانید: قرعه کشی بیستمین دوره لیگ برتر کشتی انجام شد/ تاریخ برگزاری مشخص نیست!


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابو فاضلی
۱۰:۲۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
دبیر مدیر جهادی است
خدا کمکت کنه
خداوند خودت و تمام کشتی گیران را حفظ کند
آخرین اخبار