حمایت رژیم صهیونیستی از تلاش آمریکا برای فعال‌کردن مکانیسم ماشه

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اقدام آمریکا برای برگرداندن تحریم‌های ضد ایرانی با تلاش برای فعال‌کردن مکانیسم ماشه، تقدیر و حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گیلاد عردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با حمایت از اقدام آمریکا برای برگرداندن تحریم‌های ضد ایرانی با تلاش برای فعال‌کردن مکانیسم ماشه، از این اقدام تقدیر کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پس از درخواست رسمی برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه مدعی شد واشنگتن هر کاری لازم باشد برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران انجام می‌دهد.

نماینده رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما کاملاً از تصمیم آمریکا برای ارائه درخواست خود به سازمان ملل برای احیای تحریم‌های ایران از طریق مکانیسم ماشه حمایت می‌کنند. اعمال مجدد تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران گامی اساسی برای مهار تجاوزگری ایران است.

این در حالی است که نماینده چین در سازمان ملل تاکید کرد اقدام آمریکا برای برگرداندن تحریم‌های ضد ایرانی با استفاده از مکانیسم ماشه یک نمایش سیاسی است که واشنگتن به راه انداخته است. 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در یک فایل تصویری گفت: من از ایالات متحده آمریکا بابت تصمیم خود جهت فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران تقدیر می‌کنم. این تصمیم درستی است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: اسرائیل همانند دولت‌هایی در سراسر خاورمیانه که به صورت بی‌سروصدا با برجام مخالفت کردند و حالا علناً از بازگشت تحریم‌ها حمایت می‌کنند، سربلندانه و قاطعانه در کنار ایالات متحده آمریکا ایستاده است.

در همین حال جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد آمریکا نمی‌تواند از سازوکار حل‌وفصل اختلافات در برجام استفاده کند، چرا که از این توافق خارج شده است. 

کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس مخالفت خود را با درخواست آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه اعلام و نامه‌ای در این باره به سازمان ملل ارسال کردند.

روسیه نیز خواستار نشست شورای امنیت درباره ایران در روز جمعه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار