مدیر کل منابع طبیعی اردبیل:

۱۰ هکتار از مراتع خورش‌رستم خلخال طعمه حریق شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در اثر آتش‌سوزی ۱۰ هکتار از مراتع بخش خورش‌رستم خلخال طعمه حریق شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در بازدید از منطقه خورش‌رستم خلخال گفت: اخبار منتشر شده در خصوص آتش‌سوزی گسترده در جنگل درختان قد کوتاه در بخش خورش‌رستم خلخال و از بین رفتن ۵۰ تا  ۱۰۰ هکتار از اراضی جنگلی این منطقه خلاف واقعیت است.

او افزود: به محض اطلاع از وقوع حادثه آتش‌سوزی در مراتع منطقه خورش‌رستم ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی خلخال همراه سایر نیروهای کمکی اعزامی از شهرداری شهر هشجین و سایر ارگان‌های دارای امکانات آتش‌نشانی و نیروهای کمکی مردم در محل حضور یافته و با اطفای حریق مانع از سرایت شعله‌های آتش به اطراف شدند.

هدایت با بیان اینکه وفور علوفه در مراتع منطقه همراه با وزش باد در منطقه می‌تواند از علل وقوع وقوع آتش‌سوزی در مراتع منطقه خوشنامه از بخش خورش‌رستم شهرستان خلخال باشد، گفت: برغم سرعت عمل ماموران اداره منابع طبیعی برای مهار آتش‌سوزی وزش باد موجب شد تا در این حادثه ۱۰ هکتار از مراتع منطقه از بین برود. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با توصیه به چوپانان برای پرهیز از روشن کردن آتش در مراتع و مناطق جنگلی خلخال افزود: سهل‌انگاری در روشن کردن آتش و یا خاموش نکردن آن قبل از ترک منطقه از سوی طبیعت‌گردان نیز موجب آتش‌سوزی در مراتع می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.