بیماران کرونایی در زمینه پوشش بیمه‌ای تفاوتی با دیگر بیماران ندارند

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: بیماران کرونایی در زمینه پوشش بیمه‌ای با دیگر بیماران تفاوت ندارند و بیمه سلامت ۹۰ درصد از هزینه دارو و درمان آنان را که مورد تایید وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه است، می‌پردازد.

رمضانی مدیرکل بیمه سلامت بوشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پرویز رمضانی مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در نشست ویدئوکنفرانسی رزمایش سایبری بیمه سلامت با حضور رسانه‌ها بیان کرد: تشخیص و درمان بیماری کرونا زیر پوشش بیمه قرار دارد و تنها ۱۰ درصد از این هزینه را بیمه شونده می‌پردازد، اما در برخی از موارد پزشکان دارو‌هایی را برای این بیماران تجویز می‌کنند که اثر بخشی آن مورد تایید وزارت بهداشت نیست و شورای عالی بیمه آن دارو را تحت پوشش بیمه‌ای بیماران کرونا قرار نداده است.

او افزود: به همکارانمان در علوم پزشکی و پزشکان اعلام کرده‌ایم که داروهایی برای بیماران مبتلا به کرونا تجویز شود که تاثیر آن مورد تایید باشد تا هزینه اضافی به مردم تحمیل نشود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: این بیمه برخی از تسهیلات را نیز برای بیماران کرونایی فراهم کرده‌است که می‌توان به برداشتن محدودیت انجام سی‌تی اسکن  اشاره کرد. پیش از این بر اساس اصول علمی هر فرد در ۳ ماه یک بار می‌توانست از یک نقطه بدن سی تی اسکن بگیرد و بیش از این زیر پوشش بیمه قرار نمی‌گرفت، اما این محدودیت برای افراد مبتلا به کرونا برداشته شده‌است و این بیماران می‌توانند بسته به نیاز هر هفته از این پوشش بیمه‌ای این خدمت استفاده کنند.

رمضانی عنوان کرد: فرآیند رسیدگی به درخواست و ثبت‌نام افراد عادی برای استفاده از بیمه سلامت نزدیک به یک ماه زمان می‌برد در حالی که این فرآیند برای مبتلایان به کرونا به ۲ تا ۳ روز کاهش یافته است تا در صورت بستری بتوانند از خدمات بیمه‌ای استاده کنند.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه نسخه نویسی پزشکان طرف قرارداد این بیمه در مطب‌های خصوصی این استان الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: از آغاز این طرح در استان بوشهر تاکنون ۶۵ هزار نسخه الکترونیکی نوشته شده‌است و از خرداد امسال جز در موارد معدودی که با اصرار بیمار یا درخواست بیمه تکمیلی نسخه در دفترچه درج شده‌است، نسخه کاغذی تحویل نگرفته‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به پرداخت مطالبه‌های موسسه‌های دانشگاهی طرف حساب با بیمه سلامت بوشهر، گفت: همچنین بدهی بیمه به تمام مطب‌ها، سازمان‌ها و موسساتی که زیر پوشش نسخه نویسی الکترونیکی قرار داشتند، پرداخت شده‌است و در این زمینه وضعیت بسیار مطلوبی درکشور داریم.

رمضانی از رایزنی برای استفاده بیمه شوندگان صندوق‌های رایگان از تعرفه دولتی در بیمارستان‌های خصوصی استان خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه مجلس و آیین نامه دولت این افراد باید خدمات مورد نیاز خود را از مراکز درمانی دولتی دریافت کنند و پیش از شیوع کرونا شهروندان بوشهری به این منظور به بیمارستان شهدای خلیج فارس مراجعه می‌کردند اما اکنون به دلیل اختصاص این بیمارستان به بیماران کرونایی این امکان وجود ندارد و بر همین اساس تصمیم گرفتیم با بیمارستان‌های غیر دولتی بوشهر قرارداد‌ منعقد کنیم تا این بیمارستان‌ها در شرایط شیوع کرونا از تعرفه دولتی استفاده کنند.

او بیان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی و استانداری خواسته‌ایم بیمارستان‌ها را ملزم کنند از تعرفه دولتی استفاده کنند و تفاوت این تعرفه‌ها را استانداری یا دانشگاه علوم پزشکی تقبل کند تا هزینه سنگین بر دوش مردم قرار نگیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: تاکنون با بیمارستان قائم بوشهر در این زمینه به توافق رسیده‌ایم و این بیمارستان پذیرفته است تعرفه دولتی را رعایت کند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.