عزیزی بندرآبادی مطرح کرد؛

شهر‌های ما معلول هستند

شهردار یزد گفت: شهر‌های ما معلول هستند و نمی‌توانند پذیرای همه افراد و به خصوص افراد دارای معلولیت باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جمال‌الدین عزیزی بندرآبادی شهردار یزد در یازدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور، اظهار کرد: اقداماتی که درخصوص مناسب سازی در حال حاضر در شهر یزد انجام می‌شود، وظایف انجام نشده در گذشته است که شهر مناسب سازی نشده است.

وی بیان کرد: شهر‌های ما معلول هستند و نمی‌توانند پذیرای همه افراد و به خصوص افراد دارای معلولیت باشند؛ ما باید شهر‌ها را سالم کنیم و تردد در شهرها را برای همه افراد تسهیل کنیم.

شهردار یزد گفت: شهر یزد به عنوان اولین شهر، ثبت تاریخی شده است، به همین دلیل باید میزبان تمام بازدیدکنندگان باشد. در حال حاضر در ابتدای یک راه طولانی برای مناسب سازی هستیم. انگیزه‌ها و حمایت‌های لازم باید انجام شود تا شهر یزد را که به عنوان اولین شهر تاریخی ثبت شده به عنوان اولین شهر در دسترس برای همه افراد قرار دهیم.

عزیزی ادامه داد: در طرح تفصیلی شهر‌ها باید الزاماتی را قرار دهیم تا تردد برای افراد دارای معلولیت تسهیل شود، معابر و مجتمع‌ها را مناسب سازی کردیم. اما باید دید که آیا خانه‌های افراد برای تردد معلولان تسهیل شده است؟ آمادگی این را داریم تا شهر یزد را به عنوان شهر پایلوت برای اجرای مناسب سازی انتخاب کنید.

وی افزود: برای اجرای مناسب سازی، همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند تا شهر یزد را به شهری تبدیل کنیم که همه افراد بتوانند به راحتی در آن تردد داشته باشند و از فضا‌های متنوع آن بازدید کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار