توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره چگونگی حضور دانش آموزان در مدرسه

وزیر آموزش و پرورش درباره چگونگی حضور دانش آموزان در مدرسه براساس پروتکل های وزارت بهداشت برای سال تحصیلی جدید توضیح داد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه آیین تجلیل از معلمان مدرسه تلویزیونی ایران در دبیرستان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال قبل که با موضوع کرونا مواجه شدیم، حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد از محتوای درسی، آموزش داده شده بود و بقیه آن از طریق تلویزیون ارائه شد، اما امسال از ۱۵ شهریور کار آموزش را آغاز خواهیم کرد و از ابتدای دروس،آموزش در تمام پایه‌ها را آغاز می کنیم.

او افزود: با اضافه شدن به محتوای آموزشی تولید شده در سال قبل، مجموعه کاملی از تولیدات برنامه آموزشی را ارائه خواهیم داد که گام بزرگی در جهت عدالت آموزشی خواهد بود امسال نیز برنامه‌ای برای شروع سال تحصیلی داریم که در شهریورماه متناسب با وضعیت هر منطقه و شیوه‌نامه‌های اعلامی وزارت بهداشت تا جایی که بتوانیم کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار ‌کنیم و اگر نتوانیم به صورت حضوری برگزار کنیم، از طریق آموزش تلویزیونی، شبکه رادیویی، شبکه شاد و تولید بسته‌های آموزشی امر آموزش را پیش خواهیم برد.

وزیر آموزش و پرورش درباره تعاملی شدن این آموزش‌ها ادامه داد: اینطور نیست که برای همیشه امکان حضور دانش‌آموزان وجود نداشته باشد بنابراین شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ما می‌گویند تعداد محدودی باید در کلاس‌ها باشند و باید برای آنان کلاس حضوری داشته باشیم همچنین فرصتی در اختیار معلمان قرار می‌دهیم تا دانش‌آموزان برای رفع اشکال نیز به آنان مراجعه کنند.

حاجی میرزایی گفت: در سازمان پژوهش محتوای تمام پایه‌ها بررسی و مشخص شده است که چه بخشی باید به صورت حضوری و چه بخشی به صورت غیرحضوری ارائه شود از این رو متناسب با تعداد دانش‌آموز، مساحت کلاس و امکان رفت و آمد منطبق با پروتکل وزارت بهداشت برای حضور دانش‌آموزان تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
آقا بگید میخوایم نسل آینده کشور ،سرمایه کشور رو به باد بدیم نه اینکه بگید حضوری بهتره
خیلی ها کرونا دارن از ترس ابروشون نمیرن تست بدن این وضع زرد و سفید که میگید اصلا قطعی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
اگر تهرانی ها حضوری رفتن فک و فامیل وزیر ما هم حضوری میریم آقای وزیر یعنی چی مرگ حقه برای همسایه اگر تاکید روی اموزش حضوری داری پس تهران هم باید حصوری باشه نه اینکه اقازاده ها تو خونه ما فقیر فقرا توی محیط کرونا زده مدرسه
آخرین اخبار