وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

حمایت مثال زدنی صدا وسیما از مدرسه تلویزیونی/ ورود مدرسه به خانه از آرمان های سند تحول بود

حاجی میرزایی گفت: حمایت صداوسیما از مدرسه تلویزیونی در شرایط بحرانی شیوع کرونا مثال زدنی بود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران که عصر امروز در دبیرستان البرز برگزار شد با اشاره به اینکه دوبار در پشت صحنه شبکه آموزش به طور حضوری فعالیت و پوشش این شبکه در جهت آموزش تلویزیونی را مشاهده کرده‌ و شاهد سختی کار آنها بوده است، اظهار کرد: توسعه حقیقی برای هر جامعه به این است که وارد هر شرایطی شود، می‌تواند در چارچوب آن از ارزش‌هایش حمایت کند و ‌جایی مسئله ایجاد می‌شود که این توانمندی‌ها شکل نگرفته باشد.

او ادامه داد: کرونا یکی از همین واقعیت‌ها بود که کسی پیش بینی نمی‌کرد،اما آمد و حیات اجتماعی و اقتصادی و... جامعه را در بر گرفت و به هر صنف و حتی آموزش کشور آسیب وارد کرد. همه ساختار‌ها و تعادل‌های موجود که تا به امروز داشتیم را به هم ریخت، ولی امروز ایران سرافراز است، البته ما خرسند نیستیم از اینکه تلفاتی بوجود آمده است، اما کشور‌هایی هستند که با وجود جمعیت کم‌، چند ده برابر ما تلفات داده اند و در مدیریت این شرایط آن‌چنان خوب عمل نکرده اند.

او افزود:اسفند و فروردین یک ماه خاص بود و تمام آن ویژگی‌هایی که در ظرفیت‌های رفتاری ما بود کنار گذاشته شده بود.یکی از جا‌هایی که مورد آزمایش قرار گرفت، نظام آموزشی بود که اختلال در آن آسیب‌های سختی را متوجه  آحاد جامعه می‌کرد.

حاجی میرزایی گفت: به لحاظ سرعت و تنوع واکنش به ورود ناگهانی ویروس کرونا، ایران خوب عمل کرد. چنانچه بعضی کشورها پرونده آموزششان بسته شد و پایان سال تحصیلی را اعلام کردند ولی به محض مطرح شدن کرونا در ایران، حمایت سازمان صداوسیما از مدرسه تلویزیونی در این شرایط بحرانی مثال زدنی بود.

او افزود: یکی از دلایل توسعه یافتگی و میزان آمادگی صدا و سیما در این عرصه کاملا نشان داده شد. ادای احترام میکنم به تمام کسانی که در این ماجرا و در جهت رفع آلام جامعه وقت و نیرو گذاشتند و تلاش کردند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این بحرا،ن ایران به طور کامل مدرسه شد، تصریح کرد: در این شراط می‌توان گفت اگر ۱۱۰ هزار مدرسه در ایران داشتیم، بعد از شیوع کرونا به تعداد تمام خانه‌ها مدرسه شکل گرفت.درست است مثل مدرسه‌های همیشگی نبود اما با پدید‌ه‌ای مواجه شدیم که خانواده ها درگیر شدند . این یکی از آرمان‌های سند تحول بود که مدرسه‌ها وارد خانه شوند.

حاجی میرزایی در پایان گفت: مبانی نظری و تحقیقات میدانی نشان می‌دهد، آینده جامعه در متن آموزش ساخته می شود . این شعار نیست و همه معتقد هستند جامعه آن‌گونه عمل می‌کند که آموخته است. در آموزش، انسجام مهم است و یکی از دستاورد‌های بزرگی که بوجود آمد، این هم‌راستایی‌است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اقای وزیر شما با بی برنامه ریزی بازگشایی مدارس. با جان کودک. مابازی میکنی. چون خودت کودکی نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
بچه تا سرکلاس نرود و معلم رو نبینه درس یاد نمی گیره .معلم ها هم از الان جو ندید برای فرار از کار و تعطیلی مدارس .خیلی شیک و مجلسی با رعایت پروتکل های بهداشتی تشریف بیارد سرکلاس ها تون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چرا اصلا نمیشنوین مردم چی میگن .مردم میگن سامانه شاد بد بود شما تعریف میکنیم میگن مدرسه تلوزیونی افتضاح بود تمجید میکنید میگن کنکور رو به تعویق بندازین با لبخند میگین فردا کنکور رو حتما میگیریم.اصلا مردم مهمن؟! مردم هرچی بگن شما کار خودتون رو میکنین فقط آدم دوست داره خودکشی کنه به خدا اول زندگیمه ولی آخر خطم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
مدرسه تلوزیونی افتضاح بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اخه اینم شددرس خواندن...خداعاقبت بچه ها رابخیر کنند اخه اونا چه گناهی داشتند که تو این کشوردارند زندگی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
توروستاها مدارس بازکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
بسیار کار خوبی بود چون محور زندگی خانواده مدرسه شده بود و هیچ مسئولیتی برای بچه ها وجود نداشت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
براستی معلمان در این وضع کرونایی با حقوق هایی که میگیرند در خانه چه میکنند ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
سال تحصیلی جدید داره شروع میشه ولی هنوز حق التدریس ایام کرونای معلمین رسمی پرداخت نشده با اینکه ارزش پول مملکت نسبت به چند ماه قبل نصف شده تا کی باید منتظر بمونیم? کی میخواد این وزارتخونه درست بشه??????????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
آقای وزیر اجازه بدین ما از آموزش تلویزیونی استفاده کنیم مدرسه نیایم شهریه مدرسه رو هم پرداخت میکنیم فقط ما رو با آموزش حضوری به کشتن ندین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۰۲:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
گشایش مدارس قبل از واکس کرونا یعنی فاجعه قرن مراقب باشید مسئولیت این فاجعه به گردن دولت است
Iran (Islamic Republic of)
sina
۲۲:۳۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
مدرسه تلویزیونی هم به درد خودتون میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خیلی هم عالیه
آخرین اخبار