جاسیندا آردرن: ادعا‌های ترامپ درباره کرونا در نیوزیلند بی‌اساس است

نخست‌وزیر نیوزیلند ادعا‌های دونالد ترامپ در خصوص اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا در این کشور را بی‌پایه و اساس خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ادعا‌های رئیس جمهور آمریکا در خصوص اوج گیری دوباره شیوع کرونا در نیوزیلند، واکنش نخست وزیر این کشور را در پی داشت.

جاسیندا آردرن در پاسخ به ادعا‌های دونالد ترامپ گفت هر کس اخبار کرونا را دنبال کند متوجه می‌شود ۹ مورد ابتلا به کرونا در نیوزیلند قابل قیاس با ده‌ها هزار ابتلا در آمریکا نیست. ادعای ترامپ بی پایه و اساس است.

در حالی که آمریکا پیشتاز کشور‌های دنیا از نظر میزان ابتلا و مرگ و میر ویروس کروناست، ترامپ در جمع حامیان خود در مینه سوتا با مثال زدن نیوزیلند گفت: خیلی‌ها در آنجا به کرونا مبتلا شده اند، ما نمی‌خواهیم مثل آن‌ها باشیم.

ترامپ که ظاهرا ۵ میلیون شهروند آمریکایی مبتلا به کرونا را فراموش کرده بود، گفت کرونا در نیوزیلند اوج گرفته و بسیاری را قربانی کرده است. رئیس جمهور آمریکا حتی تا آنجا پیش رفت که به مردم کشورش توصیه کرد از سفر به نیوزیلند به دلیل وخامت اوضاع خودداری کنند.

ادعا‌های بی اساس ترامپ در حالی عنوان می‌شود که نیوزیلند تاکنون تنها هزار و ۳۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده و در زمره کشور‌های موفق در مهار همه گیری کرونا به شمار می‌رود. اما آمریکا با بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا کماکان به یکه تازی بلامنازع خود در صدر کشور‌های دنیا ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار