سفیر بلاروس در اسلواکی در حمایت از معترضان استعفا کرد

«ایگور لسچینا» در حمایت از اعتراضات اخیر بلاروس که پس از انتخابات این کشور به راه افتاده است، استعفا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ایگور لسچنیا» سفیر بلاروس در اسلواکی، اعلام کرد در حمایت از اعتراضاتی که به دنبال اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در سراسر این کشور به راه افتاده است از سمت خود استعفا می‌کند.

او در این باره گفت «واقعا استعفای خود را ارائه داده‌ام. این یک گام منطقی است، زیرا من از سوی رئیس‌جمهور برای سمت سفارت منصوب شدم و از من انتظار می‌رود سیاستی را که او تعیین می‌کند، دنبال کنم. وزارت خارجه موضع اجتماعی من را که در سخنرانی‌خود ابراز می‌کنم باور دارد و این فراتر از این چارچوب است.»

با این حال رسانه‌های بلاروس به استناد وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرده‌اند تاکنون هیچ حکمی درباره برکناری لسچینا صادر نشده است.

چند روز پیش، این دیپلمات در یوتیوب ویدئویی را منتشر و در آن از خشونت علیه معترضان ابراز ناخرسندی کرد و گفت با کسانی که به خیابان‌ها می‌روند تا مخالفت خود را با نتیجه انتخابات اعلام کنند ابراز همبستگی می‌کند. لسچنیا همچنین ابراز امیدواری کرد که نظرات نیرو‌های مختلف سیاسی در بلاروس مورد توجه قرار بگیرد.

در انتخابات نهم اوت بلاروس اعلام شد الکساندر لوکاشنکو برای بار ششم با ۸۰ درصد آرا به پیروزی رسیده است. این نتیجه سبب بروز ناآرامی‌ها و اعتراضاتی در این کشور شد که تاکنون نیز ادامه دارد. معترضان معتقدند در انتخابات تقلب صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار