انفجار بندر بیروت ناشی از حمله موشکی نبوده است

شبکه خبری العربیه اعلام کرد نتایج بررسی نمونه‌های خاک بندر بیروت نشان می‌دهد که هیچ اثری از هدف قرار گرفته شدن این بندر به وسیله موشک وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، انفجار روز ۴ اوت بندر بیروت که بر اثر آن بیش از ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم منفجر شد، گمانه زنی‌های متعددی را درباره علت وقوع این حادثه مطرح کرد.

العربیه در خبری فوری اعلام کرد: نتایج بررسی نمونه‌های خاک در بندر بیروت نشان می‌دهد که هیچ اثری از هدف قرار گرفته شدن به وسیله موشک وجود ندارد.

«غسان عویدات» دادستان کل دیوان محاسبات لبنان، پیشتر اتهاماتی را علیه ۲۵ نفر به علت دست داشتن در انفجار انبار نیترات آمونیوم بندر بیروت مطرح کرد و آن‌ها را تحویل دادگاه کیفری این کشور داد.

«دیوید هیل» فرستاده و دیپلمات ارشد آمریکایی، هنگام بازدید از محل انفجار بیروت که ویرانی‌های فراوانی را در پایتخت لبنان برجای گذاشته است، گفت: آمریکا خواهان اطمینان از انجام تحقیقاتی همه جانبه، شفاف و مورد اعتماد در این حادثه دردناک است وتیمی از دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) اواخر هفته جاری به منظور مشارکت در تحقیقات وارد بیروت خواهد شد. این مسئله در راستای تمایل آمریکا برای دریافت پاسخ‌هایی شفاف از لبنانی هاست.

وقوع انفجار مهیب در بندر بیروت در ۱۴ مرداد که ناشی از ذخیره نیترات آمونیوم بود به تخریب ۸۰ درصدی این بندر و آسیب دیدن بیش از ۷۰ هزار واحد مسکونی در این شهر منجر شد که در سایه شیوع ویروس کرونا بحرانی انسانی و اقتصادی در این کشور به وجود آورده است و کشور‌های متعددی از جمله ایران کمک‌های پزشکی برای بیش از ۶ هزارمجروح این حادثه ارسال کردند.

انتهای پیام/

در حال تکمیل...

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
نیترات آمونیوم .ماده ای منفجره .اما در صورتی که بصورت مخزنی مثل کپسول فشرده شده و اکسیژن داخل کپسول تخلیه شده باشد .در شرایط خاص فشار .گرما و.... ایجاد انفجار می کند .همانگونه که مقدار کمی در ترکیب پوکه یک فشنگ با گوگرد .پودر فلز آلومینیوم .باروت و.. استفاده میشود . پس اگر در کانتینر یا سیلویی نگهداری می شده علاوه بر آتش با دود سفید حالت فش فشه ای می سوزد و انفجاری با این وسعت دور از ذهن است .مگر فشرده شده در مخازن نگهداری بوده باشد . دوم .هر انفجاری روی سطح ایجاد تخریب زیر زمینی با وسعت کنده شدن ۶ متر بتن و سنگهای بندر و بارگیری گشتی نخواهد شد . مگر اثابت ! حالا انشالله هر چه بوده اولا انسجام مردمی مهمه . دوما تحقیقات شفاف . و صد البته در این اوضاع سیاسی امید است بلوغی به اجماع نظر برسد که تمدن ایران مرزهایی نوینی را فتح کرده و می کند و دشمنان تمدنی ایران زمین با گویش پارسی در منطقه دشمنان خاص خود را داشته و دارد .و صد البته دشمن اصلی بحث نفوذ و از داخل .بمراتب خطرناکتر از دشمنان وجودی خارج از مرزهای جغرافیایی . پس هوشیاری جمعی می طلبد صبور باشیم .تا موضوع مشخص شود .ضمن همدردی با جانباختگان این فاجعه انسانی .
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۵:۰۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
انفجار بیروت حمله اسراییل با موشک تاکتیکی دلیله بوده.فیلم اثابت موشک موجود است و کاملا اثابت موشک با چشم دیده میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
بابا دولت لبنان میترسه بگه موشک بوده مثل وقتی ما عین الاسدو زدیم آمریکایی ها از ترس به روی خودشون نیاوردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام هیروشیمارا هم حتما بانیترات امونیم منفجر کردند با این حساب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
اون کسیو که تو تلویزیون اومد گفت موشک بوده رو مجازات کنین.
تلویزیون شده خونه خاله.
البته که کسی نگاه نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۴۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
تو باید مجازات بشی چون ملت این همه زجر می کشت که زیر بار دشمن نباشند وتو راحت نشستی ماهواره گوش می کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
همه بر اساس و حدس و گمان گفتند . فعلا چیزی قطعی نیست . در ضمن کی گفته کسی تلویزیون نگاه نمیکنه ؟؟؟ شما خودتو همه میبینی ؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
العربیه شد خبر گزاری!؟ باید بطور کارشناسی وهزارالبته! شفاف مشخص بشه. مهم انفجاری است که باعث این حادثه وحشتناک شده .باید دقیقاً دلیل اصلی این جریان ازابتدا تا انتها برای عموم معلوم بشه اگرغیر ازاین شد جهان شاهد بدعتی خطرناک خواهد بود وتمام انبارها سیلوها وسوله ها ومخازن و...................................بایدحسابی حسابی مواظب باشند!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۲:۳۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
فکرشو بکنید تروریست هاو حامیانشان اعلام می کنند انفجار موشک نبوده!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۳۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
از همه دنیا اومدن که تو تحقیقات شرکت کنند و نتیجه رو جوری اعلام کنند که اسرائیل تو خطر نیفته..از همون موقع که اروپا و آمریکا وارد تحقیقات شدند مشخص بود که نتیجه چی میشه..همه کارشناسهای نظامی بی طرف اعلام کردند که این انفجار حاصل از شلیک موشک بوده..بد نیست صحبتهای آقای نادر طالب زاده رو دوستان گوش کنند..
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
خود نیترات آمونیوم که باعث انفجار شده خودش ماده منفجره است و با اون حجم از انفجار دیگه چیزی باقی نمونده که بخوان به عنوان مدرک ازش استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
استاد نکشی مارو با تحلیلات
آخرین اخبار