هشدار وزیر بهداشت لبنان درباره افزایش شمار مبتلایان به کرونا

«حمد حسن» ضمن هشدار درباره افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای را مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری النشره، حمد حسن، وزیر بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان امروز (دوشنبه) از افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا خبر داد و در این خصوص هشدار داد.

او گفت: انفجاری که در بندر بیروت رخ داد، تأثیر بسیاری در افزایش آمار مبتلایان به کرونا داشته است و همه ما با یک چالش واقعی رو به رو هستیم.

حمد حسن افزود: با توجه به تعطیلی فرودگاه، میزان ابتلا به کرونا در میان افرادی که وارد کشور می‌شوند یک به هزار شده است و این آماری بسیار کم است. باز هم می‌توان اوضاع را کنترل کرد.

او با اشاره به مسئولیت پذیری همه در قبال این بحران گفت: در مرحله پیش رو باید سه بخش فرودگاه، شهر بیروت و بقیه مناطق را تعطیل کنیم.

وزیر بهداشت لبنان آماده باش عمومی اعلام کرد و استفاده از ماسک را برای تمامی افراد اجباری کرد و تعطیلی دو هفته‌ای در این کشور را پیشنهاد داد.

به گفته وزیر بهداشت لبنان، تخت‌خواب‌های بیمارستان‌های دولتی در پایتخت پر است و بیشتر بیمارستان‌های خصوصی که مبتلایان به کرونا را می‌پذیرند نیز پر شده‌اند. اما با توجه به وضع اضطراری، ارتش می‌تواند بیمارستان‌هایی را که مبتلایان به کرونا را نمی‌پذیرند، ملزم به پذیرش این دسته از بیماران کند؛ بنابراین همه بیمارستان‌ها موظف هستند که بیماران کرونایی را بپذیرند.

وقوع انفجار مهیب در بندر بیروت در ۱۴ مرداد که ناشی از ذخیره نیترات آمونیوم بود به تخریب ۸۰ درصدی این بندر و آسیب دیدن بیش از ۷۰ هزار واحد مسکونی در این شهر منجر شد که در سایه شیوع ویروس کرونا بحرانی انسانی و اقتصادی در این کشور به وجود آورده است و کشور‌های متعددی از جمله ایران کمک‌های پزشکی برای بیش از ۶ هزارمجروح این حادثه ارسال کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار