شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تصمیمی درباره ادامه کار شورای عالی اتخاذ نشده است

فعال اصلاح طلب درباره ادامه کار شورای عالی توضیحاتی را مطرح کرد.

تصمیمی درباره ادامه کار شورای عالی اتخاذ نشده استاحمد شریف عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به منع اساسنامه شورای عالی سیاستگذاری مبنی بر ریاست افرادی که در این شورا عضو نیستند، گفت: با تصویب عضویت افراد حقیقی در شورای عالی این امر امکان پذیر خواهد شد؛ اما هنوز تصمیم خاصی درباره ادامه کار شورای عالی گرفته نشده است.

او درباره فرآیند ادامه کار شورای عالی، گفت: این موضوع باید در شورای هماهنگی به بحث گذاشته شود، اما فعلا در دستور کار قرار نگرفته است، چون خود شورای عالی هم جلسه‌ای تشکیل نداده است؛ بنابراین تا به حال هیچ بحثی درباره این افرادی که نامشان به عنوان رئیس احتمالی شورای عالی بر سر زبان‌ها افتاده، صورت نگرفته است.


بیشتر بخوانید:


شریف درپاسخ به این سوال که این موضوع چه زمانی در دستور کار شورای هماهنگی قرار خواهد گرفت؟ گفت: فعلا مشخص نیست، زیرا موضوعات مهم‌تری وجود دارد که در شورای هماهنگی درباره آن‌ها بحث ‌شود، البته ممکن است در جلسات آتی در این باره هم صحبت شود که این امر هم مستلزم جمع بندی کمیته سیاسی شورای هماهنگی است.

او درباره احتمال تشکیل یک نهاد سوم توسط محمدرضا عارف هم گفت: از منظر قانونی چنین موضوعی غیرمحتمل است، زیرا اشخاص حقیقی نمی‌توانند به تنهایی تشکیلات تازه‌ای را راه‌‎اندازی کنند مگر اینکه دوباره تعدادی از احزاب جمع شده و جبهه جدیدی را تشکیل دهند، آیین‌نامه شورای هماهنگی این عمل را منع کرده است؛ به بیانی دیگر عضو این مجموعه نمی‌تواند در یک تشکل همسو عضو شود؛ بنابراین عملا تشکیل چنین جبهه‌ای محتمل نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار