پولادگر: خواستار صدور مجوز آغاز اردو‌های تیم ملی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هستیم

سید محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو، درباره لزوم شروع تمرین‌های تکواندوکاران با رعایت اصول بهداشتی صحبت کرد.

سید محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو، در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، از دلایل حضورش در جلسه هفته گذشته ستاد مقابله با کرونا در ورزش گفت: حدودا یک ماه پیش شیوه نامه‌ای را به ستاد مقابله با کرونا، برای راه اندازی باشگاه‌ها و برگزاری اردو‌های تیم ملی پیشنهاد کردیم. با حضور در جلسه هفته گذشته، گزارشی از فعالیت های فدراسیون تکواندو و اقداماتی که در حوزه مقابله با کرونا انجام شده است، ارائه کردم.

امیدوارم ستاد مقابله با کرونا برای آغاز فعالیت‌های تکواندوکاران تصمیم گیری کند

پولادگر ادامه داد: البته درباره درخواست فدراسیون برای شروع فعالیت‌ها هم توضیحاتی را بیان و مشکلات جامعه بزرگ تکواندوی کشور و مسائل خاصی که برای برگزاری اردو‌ها وجود دارد را مطرح کردم. امیدوارم با تصمیم گیری ستاد مقابله با کرونا، بتوانیم فعالیت باشگاه‌ها و اردو‌ها را آغاز کنیم.

با توجه به تعویق زمان المپیک، برای کسب سهمیه بانوان فرصت داریم

رئیس فدراسیون تکواندو تصریح کرد: متعجب هستم که چرا رسانه ملی خبر مسابقات آسیایی را منتشر کرد، چرا که هیچ نامه‌ای به دست ما نرسیده است. میزبان مسابقات قهرمانی آسیا کشور لبنان است که قطعا در حال حاضر شرایط برگزاری این رقابت‌ها را ندارد. مسابقات کسب سهمیه المپیک هم که قرار است در گروه بانوان شرکت کنیم، در منطقه آسیا به میزبانی اردن است و در این باره هم هیچ گونه مکاتبه‌ای نداشته ایم. البته با توجه به تعویق زمان المپیک همچنان برای این بازی‌ها فرصت وجود دارد.

وضعیت روحی قهرمانان تکواندو خوب نیست

پولادگر افزود: یکی از درخواست‌ها و پیشنهاد‌های فدراسیون تکواندو، فعالیت باشگاه‌ها بود، چرا که آن‌ها از این تعطیلی لطمه می‌بینند. همان طور که به همه اصناف به عنوان حرفه نگاه می‌شود باید در حوزه ورزش هم این اتفاق بیفتد. درخواست ما این است که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به باشگاه‌ها اجازه فعالیت داده شود. در مدتی که باشگاه‌ها فعالیت کردند، تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شد. دیگر خواسته ما، مجوز شروع اردو‌های تیم ملی است. وضعیت روحی قهرمانان ما مناسب نیست، آن‌ها چندین سال است که مدام در اردو‌های متفاوت زندگی کرده اند.

ماسکی طراحی شده است که قابلیت عرضه جهانی دارد

پولادگر در پایان بیان کرد: یکی از اعضای خانواده تکواندو، ماسکی را طراحی کرده که آزمایش شد و کادر کمیته فنی آن را بررسی کردند. بنا شد متخصصان ریوی و دستگاه تنفسی این ماسک را ببینند و تائید کنند که ورزشکاران ما در صورت استفاده آسیب نبینند. در حال حاضر طراح، مشغول اعمال تغییراتی روی ماسک پیشنهادی خود است. امیدوارم به زودی این اتفاق رخ دهد. پیش بینی می‌کنم اگر عملکرد این ماسک تائید شود، می‌توانیم آن را به فدراسیون جهانی و آسیا ارائه و به کل خانواده تکواندو در جهان عرضه کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار