کرباسیان مطرح کرد؛

سهم ۷۰ درصدی تجهیزات داخلی در طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از سهم ۷۰ درصدی تجهیزات ساخت داخل در طرح نگهداشت و افزایش تولید خبر داد. ‬

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم امضای ۱۳ قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت گفت ایده و ابتکار طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت را مهندس زنگنه در سال ۹۵ مطرح کرد و در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت و شورای اقتصاد در سال ۹۷ آن را تصویب کرد.

او ادامه داد:اهمیت این کار به دلیل نگاه به داخل بوده است و این طرح در زمان برجام با نگاه به توانمندی‌های داخلی تدوین شد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت افزود:در این طرح کار‌های خوبی انجام شده است و باید جایی خارج از نفت، این فعالیت‌ها مستندسازی شود که چگونه در این شرایط چنین فعالیت‌هایی به مرحله عمل درآمده است.


بیشتر بخوانید


کرباسیان گفت: تاکید بر استفاده حداکثری از کالا‌های ساخت داخل و اختصاص چهار درصد از هر قرارداد برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت از دیگر وجوه قرارداد‌های طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت است.

او بیان کرد: مرحله نخست قرارداد‌های این طرح در سال ۹۷ امضا شد و تا کنون به‌طور میانگین این قرارداد‌ها ۲۵ درصد پیشرفت داشته‌اند.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: سهم ساخت داخل تاکنون بیش از ۷۰ درصد بوده و پیش‌بینی می‌شود به بیش از ۸۰ درصد برسد.

او گفت: ۸۰ درصد نیرو‌های بومی در پروژه‌های این این طرح به‌کار گرفته شده‌اند و حدود ۱۸ دکل حفاری در این پروژه‌ها مشغول فعالیت است.

کرباسیان تصریح کرد:مرحله سوم قرارداد‌های طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت هم امیدواریم امسال امضا شود تا بتوانیم با اتکا به سرمایه داخلی، این ایده را به مرحله عملیاتی درآوریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار