معاون علمی و فناوری رئيس‌جمهور مطرح کرد:

تامین مواد اولیه تولید کاتالیست در داخل به واسطه شرکت‌ های دانش‌بنیان

ستاری گفت: نیاز‌های ما در حوزه مواد اولیه کاتالیست‌ها به واسطه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان تامین خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئيس‌جمهور در مراسم رونمایی از شتاب دهنده حوزه معادن با تاکید بر اهمیت بخش معدن گفت: متاسفانه در برخی زنجیره‌ها از جمله منیزیم مشکلات زیادی داریم که بخشی از آن‌ها نیاز به سرمایه گذاران بزرگی مثل شستا دارد.

به گفته این مقام مسئول نوآوری‌های لازم برای بخش معدن از دل نوآوری‌ها خارج می‌شود.

ستاری اظهار کرد: ما از مواد شیمیایی گرفته تا مواد اولیه کاتالیست‌ها نیاز‌هایی داریم که به واسطه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان این نیاز‌ها تامین خواهد شد.

لزوم حضور بخش‌های بزرگ و سرمایه گذاری‌های سنگین در زمینه تولید انبوه آلیاژ‌ها 

معاون علمی و فناوری رئيس‌جمهور در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علی رغم سطح مناسبی که در مهندسی مواد و دانش این حوزه داریم، اما میزان قابل توجهی از مواد اولیه کارخانه ها به خصوص در آلیاژ‌های فلزی از طریق واردات تامین می‌شود. برای مثال تولید کاتالسیت را در نظر بگیرید که علی رغم وجود خطوط تولید خیلی پیشرفته در مواد اولیه هنوز وابستگی‌هایی داریم.

او ادامه داد: در آلیاژ‌های خاصی مثل تیتانیوم، نیکل و آلیاژ‌های فولادی هنوز وابستگی‌های شدیدی داریم. در چند روز گذشته تحریم‌های جدیدی شامل ۲۲ آلیاژ فلزی اعمال شد. این موضوع باعث می‌شود توان دانشی موجود در کشور به کار گرفته شود و زمینه تولید انبوه این آلیاژ‌ها را فراهم کنیم. این اتفاق نیازمند حضور بخش‌های بزرگ و سرمایه گذاری‌های سنگین در این حوزه است تا ایده‌های جوانان به کار گرفته شود.

ستاری احداث این مراکز را حرکتی جدی برای جلوگیری از خام فروشی دانست و بیان کرد: خاک‌های نادر را در نظر بگیرید که در برخی موارد به صورت گرمی فروخته می‌شود، به کارگیری دانش فوق‌العاده‌ای که در کشور وجود دارد و فعالیت در این حوزه می‌تواند نتایج مناسبی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار