با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

تأسیس مرکز نوآوری راه‌ آهن با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور

امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون علمی فناوری رییس جمهور مرکز نوآوری راه آهن به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به منظور اجرای بند‌های ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم ابلاغی مقام معظم رهبری، برای توسعه حمل ونقل ریلی تفاهم نامه همکاری‌های مشترک در زمینه هوشمندسازی و دیجیتالی کردن شبکه ریلی با استفاده از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان، بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

این تفاهم نامه توسط سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روز سه شنبه در شرکت راه آهن به امضا رسید.

همزمان با امضای این تفاهم نامه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، " مرکز جهادی پیشرفت راه آهن جمهوری اسلامی ایران" به بهره برداری رسید.


بیشتر بخوانید


گفتنی است، همکاری در توسعه زیست بوم نوآوری در حوزه حمل و نقل ریلی با به کارگیری حداکثر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی با استفاده از نوآوری‌ها و فناوری‌های هوشمند در حوزه ریلی کشور، از مهمترین محور‌های اجرای این تفاهم نامه بین دو طرف است.

همچنین همکاری در هوشمندسازی و دیجیتالی کردن شبکه ریلی همراه با مدیریت ترافیک ایمنی و توسعه، نگهداری زیرساخت‌ها و ناوگان با بهره گیری از فناوری‌های نوین و استارتاپ‌ها به منظور ارتقا بهره وری در حمل و نقل ریلی کشور از دیگر زمینه‌های همکاری بین دو طرف در این تفاهم نامه است.

همکاری در ارتقای فناوری‌های تولید زیرساخت و ناوگان جدید و نوسازی آن‌ها و شبکه سازی شرکت‌های دانش بنیان با توانمندی‌های داخلی برای تکمیل زنجیره تامین فناوری در صنعت حمل و نقل ریلی و اقتصاد دانش بنیان ریلی و همکاری در تدوین سند توسعه فناوری‌های راهبردی حمل و نقل ریلی و ارتقا سطح مهارت‌های نیروی انسانی در این بخش از دیگر برنامه‌های همکاری‌های شرکت راه آهن و مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این تفاهم نامه خواهد بود.

دو طرف در این تفاهم نامه موافقت کردند که در زمینه برقی سازی شبکه و ناوگان ریلی، ایجاد سامانه پایش مخاطرات طبیعی در شبکه و راه اندازی مرکز تست در صنعت ریلی وهمچنین استانداردسازی و صدورگواهینامه‌های مورد نیاز همکاری کنند.

طرفین موافقت کردند برای اجرایی شدن این تفام نامه یک کارگروه مشترک همکاری جهت برنامه ریزی و اجرای طرح‌های مورد نظر و یک کارگروه فنی تشکیل شود.

در این مراسم سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت راه‌آهن گفت: بعد از تحریم‌ها اتفاق بسیار مبارکی در داخل شرکت راه‌آهن رخ داده و این تفاهم‌نامه در حوزه توسعه مرکز نوآوری راه آهن به امضا رسیده است و ما امیدواریم روش‌ها و شیوه‌های جدیدی در حوزه فناوری راه آهن با افتتاح این مجموعه رخ دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار