هفته پایانی لیگ آزادگان؛

جشن قهرمانی نارنجی پوشان در رفسنجان/ آخرین تلاش آلومینیوم اراک و مس کرمان برای رزرو بلیت لیگ برتر

در چارچوب بازی‌های هفته پایانی لیگ دسته اول فوتبال، امروز ۹ دیدار برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  هفته سی و چهارم و پایانی رقابت‌های لیگ آزادگان امروز با برگزاری ۹ دیدار به سرانجام می‌رسد تا ۱۸ تیم حاضر در این مسابقات جایگاه نهایی خود را بشناسند.  

جشن قهرمانی نارنجی پوشان در رفسنجان

مس رفسنجان که هفته پیش قهرمانی و صعودش به لیگ برتر فوتبال را قطعی کرد، در هفته پایانی میزبان بادران رده پنجمی است و فارغ از هر نتیجه‌ای که در این دیدار رقم بخورد، شاگردان ربیعی جشن قهرمانی و صعود به لیگ برتر را در ورزشگاه خانگی خود برگزار می‌کنند.

آخرین تلاش آلومینیوم اراک و مس کرمان برای رزرو بلیت لیگ برتر

در حساس‌ترین بازی‌های هفته پایانی که تکلیف دومین سهمیه لیگ برتر را مشخص می‌کند، مس کرمان در تبریز به مصاف علم و ادب می‌رود و آلومینیوم اراک میزبان داماش گیلان است.  

آلومینیوم با پیروزی در بازی حساس هفته گذشته مقابل مس کرمان، مجموع امتیازات خود را به ۶۰ رساند و برحسب تفاضل گل بیشتر نسبت به حریف کرمانی، به رده دوم صعود کرد تا شانس بیشتری برای کسب جواز حضور در لیگ بیستم داشته باشد.  

در حال حاضر تفاضل گل آلومینیوم ۱۹ و تفاضل گل مس کرمان ۱۶ است. در صورتی که آلومینیوم بتواند داماش گیلان را شکست دهد، مس کرمان باید ۴ گل بیشتر از آلومینیوم به ثمر برساند تا بتواند به لیگ برتر صعود کند.  

در انتهای جدول نیز با وجود مسجل شدن سقوط علم و ادب و سپیدرود رشت به دسته دوم، همچنان رقابت ادامه دارد. در حال حاضر ۳ تیم رایکا بایل و ملوان با ۳۴ امتیاز و نیروی زمینی با ۳۲ امتیاز تیم‌هایی هستند که احتمال سقوط آن‌ها به دسته پایین‌تر وجود دارد.  

کورسوی امید خوشه طلایی برای صعود به لیگ برتر

خوشه طلایی ساوه که در نخستین فصل حضورش در لیگ یک شگفتی ساز شده و با ۵۹ امتیاز در رده چهارم قرار دارد، کورسوی امیدی برای صعود به لیگ برتر دارد

خوشه طلایی با ۵۹ امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد و تنها در صورتی می‌تواند جواز حضور در لیگ بیستم را کسب کند که مقابل تیم مدعی هوادار به پیروزی برسد و آلومینیوم اراک و مس کرمان برابر حریفان خود شکست بخورند یا متوقف شوند.

هر چند شکست مس کرمان مقابل تیم قعرنشین علم و ادب، بسیار بعید و دور از انتظار است، اما میل خوشه طلایی برای صعود به عالی‌ترین سطح باشگاهی ایران، تقابل این تیم با تیم قدرتمند هوادار را جذاب‌تر و حساس‌تر خواهد کرد.  

رقابت ۳ تیم برای فرار از سقوط به دسته دوم

شاگردان روانخواه که اصلی‌ترین کاندیدای سقوط به شمار می‌روند، باید بازی خانگی مقابل گل ریحان البرز را با پیروزی پشت سر بگذارند و منتظر شکست ۲ حریف شمالی خود باشند.  

رایکا بابل و ملوان بندرانزلی به ترتیب برابر آرمان گهر سیرجان و قشقایی شیراز بازی دارند و در صورتی که یک امتیاز هم کسب کنند، ماندن خود در لیگ برتر را قطعی کرده اند، مگر این که در بازی نیروی زمینی و گل ریحان اتفاق عجیبی رخ دهد و تعداد گل‌های شاگردان روانخواه ۲ رقمی شود!


بیشتر بخوانید:


برنامه بازی‌های هفته پایانی لیگ آزادگان:

  • مس رفسنجان - بادران تهران ۲۰:۰۰
    سپیدرود رشت - فجر سپاسی ۲۰:۰۰
    استقلال خوزستان - نود ارومیه ۲۰:۰۰
    نیروی زمینی - گل ریحان البرز ۲۰:۰۰
    شهرداری تبریز - مس کرمان ۲۰:۰۰
    آلومینیوم اراک - داماش گیلان ۲۰:۰۰
    قشقایی شیراز - ملوان ۲۰:۰۰
    هوادار - خوشه طلایی ساوه ۲۰:۰۰
    رایکا بابل - آرمان گهر ۲۰:۰۰

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار