لزوم اخذ مجوز برای برپایی آیین‌های عزاداری محرم در استان اصفهان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: مساجد، تکایا، هیئت‌ها، حسینیه‌ها و حتی روضه‌های خانگی که قصد دارند در این ایام مراسم برگزار کنند، باید از تبلیغات اسلامی مجوز دریافت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الله غلامی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: مساجد، تکایا، هیئت‌ها، حسینیه‌ها و حتی روضه‌های خانگی که قصد دارند در این ایام مراسم برگزار کنند، باید از تبلیغات اسلامی مجوز دریافت کنند.

حجت الله غلامی افزود: برگزاری آیین‌های عزاداری در فضای باز و در اماکن متبرکه نیز با هماهنگی تولیت این اماکن در فضای باز آنجا امکان‌پذیر است.

او تأکیدکرد: زمان برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت است و مجریان مراسم باید با رعایت همه موازین بهداشتی این مراسم را برگزار کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اضافه کرد: جابه جایی هیئت‌ها و حرکت دسته‌های عزاداری ممنوع است و عزاداران صرفا در یک مکان باز با رعایت فاصله اجتماعی دو متری و زدن ماسک می‌توانند مراسم خود را اجرا کنند.

غلامی افزود: پذیرایی در طول برگزاری آیین‌های عزاداری بطورکلی ممنوع است و فعالیت ایستگاه‌های صلواتی سابق در سطح شهر هم فقط به پخش نوا و نما‌های محرم و جمع آوری کمک‌های مومنانه معطوف می‌شود.

او گفت: نذور خام و خشک در راستای کمک به گروه‌های آسیب‌پذیر و نیت بانیان آن جمع آوری و بسته‌بندی می‌شود و در صورتی که امکان تغییر نذر وجود ندارد، با نظارت اداره بهداشت، پخت و بسته بندی و در خارج از مراسم توزیع خواهد شد.

طبق آخرین آمار هفته گذشته، مجموع مبتلایان به کرونا بستری در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران ۹۰۶ بیمار بوده که از این تعداد ۱۸۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.