عریقات: دبیرکل اتحادیه عرب توافق امارات و اسرائیل را محکوم کند یا استعفا دهد

دبیر کمیته‌ اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین خواستار محکومیت توافق امارات و رژیم صهیونیستی از سوی دبیرکل اتحادیه عرب یا استعفای او شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، دبیر کمیته‌ اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین از دبیرکل اتحادیه عرب خواست یا در محکوم کردن توافق ننگین امارات و رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر و یا از سمت خود کناره گیری کند.

صائب عریقات در مصاحبه با تلویزیون فلسطین تصریح کرد امارات برای جنایات اسرائیل و نتانیاهو به آن‌ها پاداش داد و توافق امارات و اسرائیل نقض آشکار تصمیمات اتحادیه عرب است. وی با تاکید بر اینکه توافق امارات و رژیم صهیونیستی خیانت به فلسطین است گفت احمد ابوالغیط یا در محکومیت این اقدام بیانیه‌ای صادر کند یا از مقام خود استعفا دهد.

دبیر کمیته‌ اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین ضمن اعلام مخالفت با عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی، آن را خیانت به بیت المقدس و آرمان فلسطین دانست. عریقات توافق سه جانبه میان آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات در ازای تعلیق موقت الحاق سرزمین‌های فلسطین و گسترش حاکمیت غیر قانونی تل‌آویو بر اراضی اشغالی را محکوم کرد.

امارات و رژیم صهیونیستی در روز پنج‌شنبه از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه به صورت رسمی اعلام نشده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار