واکنش یمنی‌ها به عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی

مقامات یمنی در واکنشی تند به توافق امارات و رژیم صهیونیستی مبنی بر عادی‌سازی روابط، آن را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، در حالی که امارات و رژیم صهیونیستی در روز پنج‌شنبه از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک و با وساطت و رایزنی‌های فشرده دونالد ترامپ خبر دادند، مقامات یمنی در واکنشی تند، آن را محکوم کردند.

عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن با محکومیت این توافق در پیامی توییتری نوشت: «هرکس به آمریکا وفادار باشد، می‌خواهد به اسرائیل خدمت کند؛ چه کسی مسئول آن‌ها است؟»

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله نیز در واکنش به این توافق اعلام کرد: «توافق امارات و اسرائیل علیه همه امت اسلامی است. توافق صهیونیستی- اماراتی را به شدت محکوم می‌کنیم و آن را یک اقدام تحریک‌آمیز می‌دانیم.»

وی افزود :«این اقدام ثابت کرد دشمن صهیونیستی و آمریکایی به ویران کردن منطقه ادامه می‌دهند. توافق اماراتی- اسرائیلی و مشارکت امارات در تجاوز به یمن، ثابت می‌کند ما جان و خون خود را فدای آرمان فلسطین می‌کنیم.»

محمد عبدالسلام با بیان اینکه این توافقنامه فقط علیه ایران نیست، بلکه علیه امت‌های عربی و اسلامی است، گفت: «ملت یمن موضع آشکار و عملی در حمایت از فلسطین دارد. رژیم دشمن، شهرک سازی را متوقف نخواهد کرد و ادعا‌های امارات برای توجیه اقدامش، ساده لوحانه است. امارات امروز به دنبال فریب افکار عمومی است.»

سخنگوی انصارالله یمن تاکید کرد: «ایران، حزب الله، مقاومت فلسطین و ما در یمن به این علت هدف قرار می‌گیریم که حاضر نیستیم آرمان فلسطین را رها کنیم. روابط امارات با رژیم اسرائیل بر ما پوشیده نبود. آنچه در یمن روی می‌دهد برای آن است که می‌خواهند این کشور را تحت قیمومیت آمریکا و اسرائیل درآورند.»

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در واکنشی تند به توافق امارات و رژیم صهیونیستی خواستار برگزاری نشست فوری رهبران فلسطینی برای بررسی تبعات این توافق شد.

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز با محکومیت این توافق اعلام کرد: «کشور‌های عربی و اسلامی موظف‌اند قبل از اعلامیه امارات مبنی بر رابطه مستقیم با نهاد دشمن، موضع روشنی بگیرند.»

عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: «توافق امارات و رژیم صهیونیستی خیانت به فلسطین، شهدای آن، و ملت عرب است و تأیید بر این است که جنگ‌هایی که امارات متحده عربی در آن شرکت می‌کند برای اجرای سیاست‌های آمریکا بوده است.»

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر از توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی با وساطت آمریکا و در جهت عادی‌سازی روابط، استقبال کرد.

این در حالی است که گروه‌های مقاومت در فلسطین پس از اعلام توافق نهایی بین امارات و رژیم صهیونیستی مبنی بر عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک، به اقدام ننگین ابوظبی واکنش تند و سختی نشان دادند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۰:۳۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
مرگ بر اسراعیل و دوستداران و بزک کنندگانش
آخرین اخبار