پور ابراهیمی در صحن علنی:

بازار سرمایه ما متأثر از عرضه و تقاضاست/ روند بی‌منطق قیمت برخی سهام‌ها در کشور تهدید است

رئیس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه بازار سرمایه ما متأثر از عرضه و تقاضاست، گفت: تقاضای قابل توجهی از سوی مردم به سمت بازار سرمایه گسیل شده تا بتوانند از این حوزه استفاده کنند.

بازار سرمایه ما متأثر از عرضه و تقاضاست/ روند بی‌منطق قیمت برخی سهام‌ها در کشور تهدید استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی و در توضیح لایحه دوفوریتی افزایش سرمایه‌ای شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و یا فرابورس ایران از طریق ثبت سهام از طریق حق تقدم اظهار کرد:  بازار سرمایه ما متأثر از عرضه و تقاضاست,  تقاضای قابل توجهی از سوی مردم به سمت بازار سرمایه گسیل شده تا بتوانند از این حوزه استفاده کنند.

وی افزود: در تمام دنیا محل نقدینگی خرد برای تجمیع به منظور اجرای پروژه‌های بزرگ و اشتغال بورس است و بازارهای سرمایه در دنیا  فرصت و تهدید محسوب میشوند.

پورابراهیمی گفت: اگر  در بورس قیمت فراتر از قیمت ذاتی باشد منجر به متضرر شدن مردم خواهد شد، چرا که  روزانه ۱۴۰۰ میلیارد تومان منابع به سمت بازار سرمایه گسیل می‌شود باید کنترل شود تا منجر به متلاطم شدن بازارهای دیگر نشود.

وی تصریح کرد: روند بی‌منطق قیمت برخی سهام‌ها در کشور تهدید است، اگر منابع به سمت بازار سرمایه اول و ایجاد پروژه‌های جدید حرکت کند منجر به جذب نقدینگی شده و تولید و رفاه بیشتر را به دست می‌آورد، پروژه‌های جدید نفتی و بزرگ چرا از سوی دولت به بازار سرمایه آورده نمی‌شود. شرکت‌های موجود هم نباید به حال خود رها شوند. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: منابع جدید باید منجر به اقدام جدید و اجرای پروژه‌های بزرگ و عملیات‌های واقعی در بورس شود، اشخاص حقوقی نمی‌توانند منابع جذب شده در بورس را به جای دیگری در تولید ببرند و اگر کسی این کار را کرد معافیت مالیات او حذف خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار