معاون اجرایی اداره کل فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

عدم صدور مجوز فروآرده‌های طبیعی و گیاهی برای درمان کرونا

آل‌بویه گفت: تاکنون از نقاط مختلف کشور درخواست‌هایی جهت دریافت مجوز فرآورده درمان کرونا داشته‌ایم، اما هیچگونه مجوزی برای فرآورده‌های سنتی و مکمل در درمان کووید ۱۹ صادر نشده است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود آل‌بویه معاون اجرایی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه موارد متعددی از فروآرده‌های طبیعی، گیاهی و مکمل ادعای درمانی کرونا داشته اند، اظهار کرد: تاکنون هیچ فرآورده‌ای از سازمان غذا و دارو مجوزی در این زمینه دریافت نگرفته است.

او با بیان اینکه ادعا‌های متعددی درمورد درمان کرونا با فرآورده‌های گیاهی و سنتی، مکمل و حتی معدنی مطرح شده‌است، ادامه داد: تاکنون از نقاط مختلف کشور درخواست‌هایی برای دریافت مجوز فراورده درمان کرونا داشته‌ایم، اما هیچگونه مجوزی برای فرآورده‌های سنتی و مکمل در درمان کووید ۱۹ صادر نشده و هیچ فرآورده‌ای مجوز مطالعه بالینی را نگرفته است.

آل‌بویه  ادامه داد: همچنین در سایر نقاط جهان نیز سازمان‌های غذا دارو آمریکا، هند و سنگاپور نیز هیچ مجوزی به فرآورده‌های گیاهی و طبیعی برای درمان بیماری کووید ۱۹ صادر نکرده‌اند.

معاون اجرایی اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در مورد خاصیت ضد کرونایی برخی فرآورده‌ها ادعا‌هایی مطرح می‌شود و پس از اینکه مستندات لازم را درخواست می‌کنیم که در اکثر موارد افراد مدعی در میانه کار منصرف می‌شوند.

آل بویه با تاکید بر اینکه مدعیان ساخت درمان کووید ۱۹، از لحاظ قانونی مجاز به کارآزمایی بالینی نیستند، تاکید کرد: ثبت و ورود فرآورده‌های دارویی و گیاهی دارای مراحل خاصی است تا وارد کارآزمایی بالینی شود، بنابراین به مردم توصیه می‌شود به هیچ وجه به تبلیغات و بازاریابی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استناد نکنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار