انتقاد پکن از رویکرد قلدرمآبانه آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای بر مخالفت کشورش با رویکرد قلدرمآبانه آمریکا و لزوم گفت‌وگو برای از بین بردن اختلافات با واشنگتن تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در بیانیه این وزارتخانه بر لزوم گفت‌وگوی میان پکن و واشنگتن برای حل‌ و فصل اختلافات تاکید کرد.

لیجیان در بیانیه خود با اشاره به دستاورد‌های دیپلماتیک چین در سال جاری و اولویت‌های این کشور در آینده، گفت: «گفت‌وگو و رفع مشکلات به منافع مشترک دو کشور کمک و انتظار عمومی جامعه بین‌المللی را برآورده می‌کند.»

او در سخنان خود برای چندمین بار مخالفت کشورش با قلدرمآبی‌های آمریکا را اعلام کرد و گفت چین در نظر دارد با واشنگتن همکاری کند تا به طور مشترک رابطه این دو کشور را بدون هیچ درگیری و بر پایه احترام متقابل و تعامل پیش ببرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین تاکید کرد: «با تمامی موارد گفته شده ما باید استقلال و تمامیت ارضی خودمان را حفظ کنیم و از منافع و حقوق خود پاسداری به عمل آوریم. همچنین دفاع از کشور، عزت و امنیت ملی که مردم چین به دست آورده‌اند اولویت ما خواهد بود.»

در آخر لیجیان با بیان آنکه «برخلاف برخی تندر‌وهای آمریکا که همواره در حال ایجاد مشکل برای چین هستند تا به زعم خودشان جنگی سرد راه بیندازند، سیاست پکن در قبال آمریکا همیشه ثابت و یکنواخت و به دور از تنش بوده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار